Annons:
Etikettallmänt
Läst 1619 ggr
Yukionna15
2016-07-08 17:36

Vad kan det ha varit??

Hej, första gången jag skriver här och har en fundering om en kanin jag hade för ett par år sedan som jag inte kommer ihåg vilken ras det var och har funderingar på att skaffa kanin igen och skulle gärna skaffa den rasen igen både för hur temperamentet var, sammt pälsen och färg ^^

Det var en extremt liten kanin, kanske 30 cm lång även efter 2 år, han va helsvart med stora svarta knappögon, såg till exempel inte ut som en dv vädur i utseendet , hans päns va så silkeslen att man knappt kunde tro att det va päls på ett djur, och han va vädigt gosig och frammåt redan från början, han hade långa hängande öron och pälsen va rellativt kort, jag är ganska säker på att det va en renrasig då våra andra 6 va det, men kan ha varit en blandras då jag som sagt inte kommer ihåg ^^och hans päls glänste väldigt fint i solen, väldigt blankt och inte grummligt som det kan göra på vissa djur med svart päls ^^  om ni kan sätta in en bild med era förslag på vad det kan ha varit, så skulle det var a mycket uppskattat 🙂 vi hade även hans syster ett tag och hon va vad jag kommer ihåg helvit men med samma fysiska utseende, så kanske är en specifik ras? men eftersom vi fick reda på att de va av olika kön så flyttade hon till en granne.

Kan lägga till att mamma sa att hon trodde att det va en rexkanin men är osäker, är det någon med rexkanin som kan bifoga ett foto så att jag kan jämföra ^^

Annons:
Persifone
2016-07-08 17:47
#1

Kan inte hjälpa dig med ras, du har ingen bild?

Tror pälsen var satin, de är glansigare och lenare :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Yukionna15
2016-07-08 17:50
#2

#1 Nä ingen bild tyvär, men tack så vet jag det i alla fall ^^

Yukionna15
2016-07-08 17:56
#3

Hittade några bilder på google som liknade honom (förutom färgen) men dessa ser ut som ungar, men han va lite mindre i huvudet och va ungeför den storleken hela tiden

Persifone
2016-07-08 18:33
#4

Det där är dvärg vädurer iaf :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Yukionna15
2016-07-08 19:17
#5

#4 jag vet, men han såg ut som en dvärg vädur gör som unge, men han va ju fullvuxen men såg fortfarande ut så, han kanske var en vädursblandning?? för hans huvud va väldigt litet, och kroppen va inte lika "tjock" som väduren, tycker att huvudet och kropp passar in mer in på dessa bilder och de fick jag fram efter att sökt på hermelin och dvärgvädursblandning, kroppen och huvudet passar in bättre fast med längre och hängande öron, så kanske en blandras mellan dem??

Yukionna15
2016-07-16 12:24
#6

Någon kan ta bort inlägget då jag fick berettat för mig att det inte är tillåtet att använda bilder som inte är mina, och jag fick svar på min fråga, så är tacksam om någon tar ner den 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: