Annons:
Etikettköpes-säljes-och-transport
Läst 1846 ggr
pompido
2/25/17, 11:07 PM

AKUT. Kanin för omplacering.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,
Fick veta idag att en bekant måste göra sig av med sin 3-åriga kanin snarast pg a allergi. Om inte han får ett nytt hem så kommer han att avlivas i slutet på månaden :'(

Kaninen är en 3 år gammal, okastrerad hane, troligen en lejon/hermelin. Ska vara en snäll kanin som man kan lyfta. Bur och allt (finns lite mat som följer med) tillkommer. Finns att hämta i Ösmo.

Vi kan själva inte adoptera honom då vi redan har en bossig hankanin hemma.

Det är viktigt för mig att kaninen kommer till ett lugnt och tryggt hem där han kan få mycket kärlek av någon som har tid för honom och att han kan få möjlighet att få bli så frigående som möjligt inomhus för han har tydligen bott hela livet i bur hittills vilket är hemskt :'( Och han är ingen barnleksak! Men klart att ett liv är bättre än inget.

Kaninen är ingen produkt utan ett liv så det kostar inget att adoptera honom.

Annons:
Anonym783
2/25/17, 11:35 PM
#1

Kan dock vara bra att sätta en liten symbolisk summa som pris så att ni kan vara säkra på att han hamnar i rätt händer och inte bara blir utnyttjad på ett eller annat sätt Hoppas allt fixar sig!❤️

Hakuna Matata.

Milkshake
2/26/17, 12:09 AM
#2

Googla och se om du kan hitta något djurhem i närheten som kan ta emot honom, eller hör med er veterinär om de vet något ställe. Annars försök hitta någon som kan ta hand om honom tillfälligt tills ni hittat ett permanent hem till honom. 

Om ni kan få tag på transport till Göteborg så kan jag ta honom, åtminstone temporärt.

pompido
2/26/17, 11:11 AM
#3

Vi försöker hitta djurhem men antingen så kan de inte ta emot fler djur nu eller så kostar det mer än vad ägaren vill betala. Hen vill nog inte betala mer än vad en avlivning kostar :(

Göteborg kan vi nog inte få kaninen till tyvärr, men tack ändå.

Anonym783
2/26/17, 7:30 PM
#4

#3 eventuellt att ni möts halvvägs, men blir i och för sig lång resa för kaninen Har du annonserat på kanin iFokus också?

Hakuna Matata.

Milkshake
2/26/17, 8:04 PM
#5

 #3 Ska jag vara brutalt ärlig så är ägaren skyldig kaninen att åtminstone försöka fixa en lösning och inte bara hota med avlivning. Skaffar man ett djur så får man räkna med att saker kan inträffa (ändrade förhållanden, allergier osv) och inte låta djuret lida för att ägaren inte tar sitt ansvar.

Kolla på andra delar av iFokus, såsom djurannonser, djurtransport (kan ju höra med någon där om de ska köra från Stockholm till Göteborg, ganska vanlig rutt tänker jag?) och börjar det krisa så hör med grannar eller vänner om de kan ha kaninen ett par dagar åtminstone. Det är han ju värd i alla fall.

Hoppas det löser sig. Lycka till!

pompido
3/1/17, 12:15 PM
#6

Hej, igår åkte en snäll tjej och hämtade kaninen hos ägaren som nu får ett fint hem och en kaninkompis 🙂

Annons:
Milkshake
3/1/17, 5:51 PM
#7

Vad kul att höra!

Upp till toppen
Annons: