Annons:
Etikettfärger-raser-och-tecken
Läst 4916 ggr
DivinA
2013-07-25 19:42

Renrasiga/korsningar?

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar? 2. Varför har ni valt de raserna ni har? 3. Vilken ras hade du minst velat ha? 4. Varför?

Annons:
Nouvel
2013-07-26 01:44
#1

har en korsning, dvv och frasse. ville ha en renrasig men han jag skulle köpa dog dagen innan jag skulle åka upp och betala :(( Så vi valde en unge av samma uppfödare, som då var en blandras. 

Hade minst velat ha en hermelin, tror jag. har fått intryck av att de är rädda och osociala :/ men jag vet inte, har inte haft hermeliner själv. en kompis hade och de ville ALDRIG bli klappade och var inte ett dugg sociala mot henne eller någon annan. 

Vill helst ha en fransk vädur, renrasig.

DivinA
2013-07-26 16:27
#2

de är jättefina ❤️

[Tilde]
2013-07-27 13:16
#3

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar? 

Jag hade både och, eller jag har en som är 100% lejonhuvad - men utan stamtavla. Sen har jag blandisar varav en är egenuppfödd. :)

2. Varför har ni valt de raserna ni har?

Jag älskar fluffiga djur och fastnade för lejonhuvade kaniner! Tycker de är fantastiskt söta och har riktigt roliga personligheter. 🙂

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

Förmodligen en större ras så som belgisk jätte eller liknande. 

4. Varför?

Gillar små djur och fluffiga djur. Tycker dessutom att har för stora öron, haha xD

[lucke]
2013-07-27 22:34
#4

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar? Renrasig Dvv- eller egentligen är jag inte helt hundra då mamman är från en djuraffär medan pappan är renrasig från uppfödare. Men han ser ut som en Dvv🙂 Dock har han varken stamtavla eller H-bevis, så han kanske räknas som en oäkting😛

2. Varför har ni valt de raserna ni har? Jag hade träffat Holländare, Hermelin och Dvv men tyckte att Dvv verkade passa mig bäst. Förutom att de är vansinnigt söta så passar storlek och temperament mig- jag är själv en rätt lugn typ. Jag hade ingen vidare koll på pälstyper och så- jag var helt novis på kaniner öht när jag skaffade min nuvarande gosse. Därför valde jag mellan rexad och normalpälsad. (Jag tycker numera att lejonhuvade Dvvár är nåt av det sötaste som finns) Men jag är glad att det blev det här trollet, jag tycker också om hans bläs och mörka partier i ansiktet/öron.

3. Vilken ras hade du minst velat ha? Jag tycker inte att harkaniner är särskilt fina, deras sätt skulle inte passa mig heller.

4. Varför? Har läst att de är "heta", något jag inte uppskattar hos varken djur eller människor😉

DivinA
2013-07-27 23:17
Fridaaaa
2013-07-28 09:16
#6

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
Både och.
2 dvv rex
1 lejonhuvad dvv/dvv
1 lejonhuvad dvv/lejonhuvad kanin
1 lejonhuvad kanin (ev korsning)

2. Varför har ni valt de raserna ni har?
Dvärgvädur rex blev det av en slump. Blev så kär i den min mamma hade och jag tog över honom. När han gick bort hastigt så ville jag ha igen, och nu har jag 2 st.
Korsningarna blev lite av en slump.

3. Vilken ras hade du minst velat ha?
Engelsk vädur bland annat.

4. Varför?
Deras öron bland annat. Fy, stackars kaniner tycker jag

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[_hsleiufhbtv]
2013-07-29 14:49
#7

**1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
**Endast korsningar.

**2. Varför har ni valt de raserna ni har?
**Eftersom tre av dom är omplaceringskaniner valde jag inte raser, utan köpte kaninerna av helt andra anledningar istället. Resterande kaniner här hemma är också korsningar dock, och det är eftersom det är dessa som lämpar sig bäst för hoppning.

**3. Vilken ras hade du minst velat ha?
**Angora, lejon eller liknande.

**4. Varför?
**Gillar inte fluff.

Juliaskaniner
2013-07-31 21:06
#8

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
1 Dvv, 1 Lejonhuvad och resten korsningar :)

**2. Varför har ni valt de raserna ni har?
**Eftersom jag hoppar med dom, de lämpar sig bäst. Hoppar ej med de renrasiga dock.

**3. Vilken ras hade du minst velat ha?
**Engelsk Vädur

4. Varför?
De har så långa öron och det ser så hemskt ut.. tycker så synd om dom, kan inte vara lätt för dom.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Emma--]
2013-07-31 21:13
#9

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
Har ingen just nu tyvärr men hoppas det är ok att svara ändå. 
Hade en hermelinkaninkorsning och en renrasig hermelinkanin.

2. Varför har ni valt de raserna ni har?
Valde hermelinkanin främst utifrån storleken.
Korsningen föll jag för kort och gott.

3. Vilken ras hade du minst velat ha?
Nån fluffig kanin. 
Inte heller engelsk vädur

4. Varför?

Föredrar korthåriga pälsar
Och engelska vädurens öron är på tok för stora.

Persifone
2013-07-31 21:14
#10

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?

Jag har en korsning mellan lejonhuvad och dvärgvädur och en teddydvärgvädur

2. Varför har ni valt de raserna ni har?

Den första hamnade här av en slump, men teddyn letade jag länge och väl efter, har alltid varit förtjust i angoran men denna är mindre och så underbart fluffig :)

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

Jag vill inte ha någon harkanin.

4. Varför?

Jag hade en när jag var yngre och den var väldigt aggressiv =(

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[RC1393]
2013-07-31 21:51
#11

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?

Bara renrasiga, fast kan nog räkna mig som delägare på en korsning också.

2. Varför har ni valt de raserna ni har?

Jag har alltid gillat dvärgvädurar, de är så mysiga och härliga 🙂 Är även den rasen som jag är uppvuxen med. Tysk jättescheck skaffade jag när jag blev sugen på jättekanin pga teckningen och temperamentet. Den lejonhuvade som är på ingående valde jag mest pga temperamentet och utseendet, vet ju hur trevliga och fina kaniner de två uppfödarna har!

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

Finns nog ingen ras jag inte skulle kunna tänka mig faktiskt.

4. Varför?

Alla verkar så härliga😃

Mickis1994
2013-07-31 22:01
#12

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
Vädurskorsning (hoppkorsning), men har tidigare haft två renrasiga holländare. Så om det blir renrasigt någon gång igen blir det en hollis.

2. Varför har ni valt de raserna ni har?
För jag vill börja med kaninhoppningen igen och då lämpar sig hopp/vädurskorsningar sig bäst.

3. Vilken ras hade du minst velat ha?
Engelsk vädur, hermelin och alla med långpäls.

4. Varför?
Engelsk vädur pga öronen (stackars kaniner), hermelinen då jag aldrig träffat en trevlig sådan och så tycker jag inte om att man avlar på kaniner som har så pass lång päls att de inte skulle klara sig i naturen (Tänker mest på teddy)😐. Hihi.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Mi-rand-a]
2013-07-31 22:01
#13

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar? korsningar 

2. Varför har ni valt de raserna ni har? blev bara så, var inte så insatt i just raserna när jag skaffade utan ville bara ha en söt kanin till sällskap 

3. Vilken ras hade du minst velat ha? dvv 

4. Varför? tycker faktiskt de är en rätt ful ras, gillar inte alls deras lilla puckelrygg eller hängande öron, sen är de så himla brett byggda.

Annons:
NaDa...
2013-07-31 22:23
#14

**1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
**Både och.

**2. Varför har ni valt de raserna ni har?
**Har bara blivit så.. Omplacering, tjuvkullar och drömmen om en 'avlad hoppkanin' har väll styrt det mesta.

**3. Vilken ras hade du minst velat ha?
**En engelsk vädur.

**4. Varför?
**Känner att den är för sönderavlad med de där öronen..

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Lurvas11
2013-07-31 22:38
#15

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?

Jag har 2 korsningar. Båda mellan Lejonhuvad kanin och dvv, dock är den ena mer av dvv och den andra mer av lejonhuvad :)

2. Varför har ni valt de raserna ni har?

Jag går inte så mycket på ras när jag köper kanin, utan mer på individ och personlighet.

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

Vet inte, gillar alla raser. Dock tror jag att jag inte skulle kunna tänka mig att ha engelsk vädur.

4. Varför?

Gillar inte öronen 😛

Hälsningar Lurvas11Glad

Minirut
2013-07-31 22:46
#16

1. Både och. En renrasig lejonhuvad kanin och en lejonhuvad dvärgvädur. Sedan har jag tre små pluttar som är barn till den lejonhuvade dvärgväduren och barnbarn till den lejonhuvade. Farfarn var dvärgvädur.

2. Dvärgvädur är egentligen min ras, men kunde absolut inte hitta någon renrasig sådan när jag sökte ny hane. Sedan hittade jag Loke och blev kär, trots att hon hade man ;) Zelma räddade jag när hennes ägare struntade i henne. Och småttingarna är som sagt korsningar mellan alla mina kaniner så mer förklaringar behövs väl inte där ;)

3. Hermelin och engelsk vädur.

4. Jag gillar inte dessa rasernas öron. Hermelinen har för små öron och den engelska väduren för långa. Jag har aldrig haft hermelin men har hört mycket dåligt om dem. Jag är en ddv människa så jag kommer fortsätta hålla mig till dem ;)

http://pillasddv.weebly.com/

[Nalle-]
2013-08-01 11:47
#17

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
Jag har inga kaniner för tillfället, men hade jag haft någon skulle det vara en ras som inte är godkänd - teddyvädur. 

2. Varför har ni valt de raserna ni har?
För att det är den sötaste, charmigaste, lugnaste och gosigaste rasen enligt mig. 

3. Vilken ras hade du minst velat ha?
Lättare att räkna upp de raser jag kan tänka mig: dvärgvädur (normal, rex, satin och lejon), teddyvädur, dvärgteddy, holländare, rex och liten rex.

4. Varför?
Är inte så förtjust i de flesta med ståöron eller i jättekaniner, och då finns inte så många kvar 😉 Finns många trevliga kaniner i olika raser/korsningar, men få som jag känner att jag passar ihop med.

Jesperlinden97
2013-08-01 12:10
#18

1. Har ni renrasiga eller korsningar? 
Okej, detta är lite invecklat… 
Det började med att jag köpte en kanin av Dermot/Stengårdens kaniner, som var en hermelin, ville ha två kaniner så jag gick och köpte en till kanin vid namn Melini som är av rasen dvv/rex, mamma tyckte det räckte med en kanin så jag lämnade tillbaka Gucci, som hermelinen då hette. MEN jag ville inte att Melini skulle vara ensam, haha! Så jag gick och köpte en urgullig liten rexbebis av Annika/Dermot, som heter Cory, kastrerade Melini så att dom sedan kunde gå ihop, så nu har jag alltså två kaniner :) Cory, och Melini! 

2. Varför har ni valt just de raserna? 
Blev bara så, men också för att Cory's rexpäls är så mjuk :3 

3. Vilken ras hade du minst velat ha? 
Svårt att säga, det beror ju mest på individen har jag hört. 

4. Varför?  -------

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Melao
2013-08-01 13:46
#19

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?

Jag har två renrasiga (med stamtavla) dvärgvädurar, en normalpälsad och en rexpälsad.

2. Varför har ni valt de raserna ni har?

Dels för att jag tycker väldigt mycket om dvärgvädurens temperament och utseende och dels för att min första kanin var en dvärgvädur, men mest var det en ren slump. Båda kaninerna köpte jag av "kärlek vid första ögonkastet", den ena i en utställningsbur och den andra på en bild på internet. 

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

Lejonhuvad eller teddy

4. Varför?

Jag tycker inte att det är särskilt fint med fluff, särskilt inte lejonman, och jag har inte tålamod till pälsvården som krävs.

Oho för att satsa det sista på mirakel!


LIMOUSIN
2013-08-01 17:16
#20

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar? jag har bara renrasiga. 2. Varför har ni valt de raserna ni har? jag har en tedydvärgvädur och en dvärghare valde teddyn för jag älskar pälsen och deras mysiga lugna temperament. valde dvärgharen då jag älskar utseendet och storleken. även deras roliga personlighet! 3. Vilken ras hade du minst velat ha? lejonhuvad eller en korsning 4. Varför? tycker dem är fula deras utseende tilltalar inte mig :)

Annons:
[Nayara]
2013-08-01 21:44
#21

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
Jag har en renrasig dvärgvädur.

2. Varför har ni valt de raserna ni har?
Dvärgvädurar är så mysiga och lugna, vilket passade mig.

3. Vilken ras hade du minst velat ha?
Angora.

4. Varför?
De kräver så mycket pälsvård.

tesushie
2013-08-02 10:19
#22

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?

 Jag har en renrasig dvv och en lejonhuvad korsning

2. Varför har ni valt de raserna ni har?

Jag valde ingen ras eller kanin kaninerna valde mig XD

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

Jag gillar typ alla raser men angora då kanske

4. Varför?

De kräver mycket pälsvård och jag är lat av mig

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

[Nalle-]
2013-08-02 10:32
#23

Måste bara tillägga att en bra angorapäls ska inte behöva borstas - men de måste klippas ner 3-4 ggr om året :) Inte så mycket pälsvård med andra ord, men mer än korthåriga förstås. Angoran finns också med på min lista över raser jag kan tänka mig, missade den.

[Nayara]
2013-08-02 12:02
#24

#23: Jag menade klippning när jag skrev "pälsvård". 🙂

tesushie
2013-08-02 12:36
#25

#24 samma här XD

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

[Nalle-]
2013-08-02 12:50
#26

#24 & #25, okej, är olika vad man menar som mycket pälsvård förstås. ;)

Kristall
2013-08-02 14:01
#27

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
Korsning (holländsk/lejonhuvad kanin)

2. Varför har ni valt de raserna ni har?
Valde kaninen, inte rasen

3. Vilken ras hade du minst velat ha?
Engelsk vädur eller någon långhårig kanin (angora, fuchs, lejon, men ffa teddy). Extremt plattnosade dvärgvädurar och hermeliner går också bort.

4. Varför?
Prioriterar djurets hälsa framför utseende och vill inte köpa på mig mer problem än nödvändigt

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Annons:
JasmineRyden
2015-07-06 20:33
#28

1 har blandras och renrasigt.

sachsengold/lilla tysk vädur/ hermelin med stamtavlor

blandraser korsning lejonhuvad dvv/ lejonhuvad/tysk jättesheck/ dvärgvädur

2 började med dvv de fanns kvar på zoo sen blev de omplacerings hem för vissa

nu satar ja mer på renrasigt för att ställa ut och föda upp.

3. belgisk jätte pga haft otur med den ja hade plus att de måste ha stor plats.

4 ville rädda några från vanvård m.m

emms
2015-07-06 21:14
#29

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
Jag har två renrasiga kaniner hemma. 
Muffin som är dvv fuchs, en ras som numera inte finns, många ställde ut sina dvv fuchs som cashmerevädur då de var för tunga för att räknas som dvv. Så han är väl inte renrasig längre då rasen inte finns ;)
Mio är renrasig fransk vädur, dock utan stamtavla men föräldrarna är renrasiga.

2. Varför har ni valt de raserna ni har?
Dvv fuchs/cashmerevädur - söta, lättskött päls men ändå fluffiga och har dvärgvädurens fina temperament.
Fransk vädur - storleken och framförallt temperamentet, underbara kaniner!

3. Vilken ras hade du minst velat ha?
Utseendemässigt - lilla rex, dvv rex, olika scheckraser. Tycker rexpälsen är väldigt fin på just rasen rex men passar mindre bra på andra raser, hermelin rex kan va fint på vissa djur. Sen är jag inte så förtjust i brokat så därför jag inte faller för djur med scheck teckningen :)
Beteendemässigt - harar, skulle inte passa mig alls. Vill ha en lugn och stabil kanin och hört raka motsatsen om dom oftast :D Men väldigt vackra!

Emma

[neptunens]
2015-08-02 18:18
#30

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
Renrasiga

2. Varför har ni valt de raserna ni har?
Därför att Dvärgvädurarna är det bästa som hänt sedan skivat bröd 

3. Vilken ras hade du minst velat ha?
Engelsk vädur, hermelin, har-raserna och alla med fluff typ.

4. Varför?
Tycker att de är rätt fula ;p

Storip
2015-08-21 16:54
#31

**1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
**Både korsningar och renrasiga utställningskaniner (hermeliner, lejonhuvad och planerar dvöärghare), och även omplaceringskaniner.

**2. Varför har ni valt de raserna ni har?
**Har projektavel och då måste man ju börja med korsningar någonstans 😛 sedan omplaceringskaninerna har kommit till för att alla kaniner förtjänar hem, de är inte kaninens fel att den hamnat i ett dåligt hem med en vårdslös ägare. Utställningskaniner är mycket roligt, dock tvingar pappa mig att hålla mig till kaniner under 2kg, så dvärgkaniner måste det vara!

**3. Vilken ras hade du minst velat ha?
**En engelsk vädur, angora och allt för konstiga korsningar (tex belgisk jätte + dvärghare) *förlåt alla kaniner inom dessa raser❤️*

**4. Varför?
**Det är ju knappast naturligt att ha päls så att de knappt kan se, en sak är om man klipper de ofta osv men men….Sedan engelska vädurens öron, tycker verkligen synd om den, kan knappast vara kul att ha öron släpandes i marken…Och vill inte stödja oseriösa uppfödare som parar jättekanin med dvärgkanin.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


BaltizSimbaLukas
2015-12-19 11:33
#32

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?                                                                                   Jag har två lejonhuvade dvvar.

2. Varför har ni valt de raserna ni har?                                                                                           Jag tyckte att de var gulliga och verkade väldigt… Normala, liksom (plus att en kompis "råkade" ha just en sån kull på gång…^^). Detta är mina första kaniner.

3. Vilken ras hade du minst velat ha? Bälgisk jätte, engelsk vädur, angora eller liknande. Eller någon ras som är känd för att ha dåligt temperament etc.

4. Varför? En/flera jättar hade jag nog inte haft plats till, angora tycker jag lite synd om med all den där pälsen och skulle nog inte orka med "all" pälsvård (ungefär som lla andra säger) och jag tycker också synd om engelska vädurar, de är väl vana vid det men jag fattar inte riktigt meningen… Men jag skulle inte inte(…) vilja ha en ras bara för att utseendet inte är perfekt. Och det beror nog ganska mycket på kaninen och hur man har skött den om den har dåligt temperament, är skygg eller aggressiv.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Maleficum
2015-12-20 14:35
#33

Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?

Renrasig angora med stamtavla.

Varför har ni valt de raserna ni har?

Ullen och att det är en extremt trevlig ras!

 Vilken ras hade du minst velat ha?

Dvärgraser och vädurar.

Varför?

Tycker dvärgraserna är lite för små och är inte så förtjust i hängöron.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

ljungensjenka
2015-12-20 15:37
#34

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?

En hoppkorsning och en dvv/lejonhuvad dvv korsning. Endast en av mina hittills 9 kaniner har varit renrasig, rex.

2. Varför har ni valt de raserna ni har?

Valde inte raserna utan personligheterna :)

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

Hermelin, angora och engelsk vädur.

4. Varför?

Hermeliner jag träffat har varit så ettriga och opålitliga. Angoror kan inte leva ett "fullvärdigt" liv om man inte klipper dem viket jag egentligen tycker att man inte borde behöva göra (svårt att förklara varför kortfattat och orkar inte skriva långt). Engelska vädurar är väl lite samma som angoror, tycker inte om att man avlat något så hårt att de inte är naturliga.

Annons:
Aloe.Vera
2015-12-21 22:10
#35

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?

Renrasiga teddydvärgvädur

2. Varför har ni valt de raserna ni har?

Det är otroligt mysiga, fin mjuk päls och otroligt vackra att titta på, påminner om små små björnungar hihi

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

Känner inte till alla raser, men stora kaniner, med långa öron skulle jag inte vilja ha.

4. Varför?

tilltalar mig inte alls, tycker dem ser konstiga ut.☺️

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

[Trollbjörken]
2016-01-26 23:59
#36

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar? Renrasig gotlandskanin och renrasig holländsk kanin 2. Varför har ni valt de raserna ni har? Gotlandskanin då jag var intresserad av att ha genbank och ha en svensk ras som var utrotningshotad + att djurparken min skola drev råkade ha en kull då + Holländare då de har så himla snygg teckning 3. Vilken ras hade du minst velat ha? engelsk vädur, hermelin, har-ras eller nån med lång/fluffig päls 4. Varför? Inget hos dem som tilltalar mig.

Twix*
2016-01-31 11:00
#37

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar? 

Jag har 2 korsningar, det bästa av 2 världar liksom ;)

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

Hermelin eller dvv

4. Varför?

tycker inte om deras platta ansikten och korta/hängande öron, tycker även att folk borde vidga sina vyer när det gäller kaninraser, de flesta köper en dvv eller hermelin för att de är vanliga och alla andra har sånna. Det finns otroligt många fler härliga raser som absolut kan mäta sig med de vanligaste: dvv och hermelin

MelodyX
2016-02-06 20:11
#38

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?

En gotlandskanin (som dock var meningen att bli avelsmaterial för en mindre köttproduktion men just nu är sällskap) och en blandning mellan lejonhuvad och dvärgvädur. Är eventuellt på väg en lejonhuvad hona hit också samt en fransk vädur.

2. Varför har ni valt de raserna ni har? 

Gotland för produktion. Den andra för att barnen ville ha en kanin. Det visade sig vara ett lyckokast, jisses vilken trevlig kille. Honan ska placeras om så vi får se om det blir sällskap bara eller om hon eventuellt duger i avel med hanen, i så fall blir det avel för att hanen är så otroligt trevlig, så jag hoppas honan har ett liknande temperament.

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

Tycker om alla kaniner men med småbarn i huset är det raser med bra temperament som går först om jag skulle vilja ha fler.

Elsaharr
2016-02-09 16:19
#39

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar? Jag har en korsning, lejonhuvad/hermelin troligen. 2. Varför har ni valt de raserna ni har? Har inte valt. Han var en omplacering som skulle avlivas pågrund av temperamentet han hade. Det som ägde han tidigare var inte kaninmänniskor direkt. Så jag tänkte, ok jag ger honom en chans. Första tiden var han aggressiv och skygg men nu är han världens mysigaste och modigaste kanin! 3. Vilken ras hade du minst velat ha? En rastypisk hermelin. 4. Varför? Tycker inte att de är speciellt fina, det ser sönderavlat ut. Dock gillar jag deras energi, och upplever att de fäster sig vid bara en person rätt mycket när man väl fått de att lite på en. Det gillar jag.

Zingo ;D

[Anata]
2016-03-01 18:32
#40

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?

Jag har en renrasig dvv med stamtavla. Och en Dvv/tan som är blandis.

2. Varför har ni valt de raserna ni har?

Jag har haft en vädur när jag var liten. Jag tog bort min två hundar i måndags den 22/2-16. Så var de något vi hade snackat om att skaffa kaniner. Nu i efter hand så ångrar jag mig inte. Jag tog hem dom fredagen den 26/2-16.

De var ren slump att de blev dessa. Fick veta av min bästis och sen åkte jag och hämtade dom. De är helt underbar individer. Efter att ha haft blandras hundar så ser jag min inte blind på rasen ;) :P

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

En långhårig kanin över huvud taget. 

4. Varför?

De är för mycket pälsvård och jag fixar inte de.

[Lollo 97]
2016-03-01 19:06
#41

_1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar?
_

Svar: Har haft lite olika raser. Två angora/dvärgvädur, en renrasig fransk vädur, fyra franskvädur/angora/dvärgvädur blandningar och en rex/dvärgvädur.

_2. Varför har ni valt de raserna ni har?
_

Svar: Jag har aldrig brytt mig något särskilt om ras utan gått mer på personlighet. Så jag kan inte riktigt svara på varför.

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

Svar: Helt ärligt så vet jag inte.

Varför?

Svar: -

Annons:
[lillelull]
2016-03-25 23:36
#42

1. Har ni renrasiga kaniner eller korsningar? 

Jag har en renrasig hermelin hona. 🙂

2. Varför har ni valt de raserna ni har?

Jag valde mellan dvv och hermelin och hälsade på några uppfödare och sen fastnade jag totalt för lilla Tuva på 6 månader och då var hon inte till salu men sedan så kontaktade uppfödaren mig och sa att jag kunde få köpa Tuva och den lilla fina hermelinen har verkligen skuttat rakt in i mitt hjärta och nu känner jag att jag gärna bara vill ha hermelin och i framtiden också tror jag.
 Den är liten,lätthanterlig och en väldigt go ras och inte som många tror att de bara är hispiga och stirriga.
Hon är väldigt lugn och kan gärna ligga i sängen och kela och samtidigt är en himla fart i henne när hon väl är ute och skuttar och leker.

3. Vilken ras hade du minst velat ha?

4. Varför?

Tror nog att jag minst just nu hade velat ha en av de som kallas större raser såsom belgisk jätte, fransk vädur, tysk scheck  och andra stora raser, inte för att jag har något emot deras personlighet eller så alls men då jag inte känner att jag har varken plats eller att min katt skulle må bra av att ha en sån stor kanin hemma då han är rädd för stora djur och sen har jag förälskat mig i hermeliner nu så ja, de det skulle nog vara därför jag väljer bort de större raserna.

melonen
2016-03-28 15:19
#43

1. Både renrasiga och korsningar

2. Jag har inte tänkt så jätte mycket på rasen utan mest på personligheten så jag har helt enkelt fastnat för personligheten

3. Engelsk vädur eller någon väldigt långhårig kanin

4. Jag tycker så synd om dom engelska vädurarna när dom har så långa  öron att dom trampar på dom och jag tror att det blir jobbigt om en väldigt långhårig kanin skulle få tovor och man måste sitta flera timmar för att borsta ut dom.

[lillelull]
2016-03-29 02:24
#44

Håller med om det med öronen på engelsk vädur.. Det känns inte sunt med öronen. Det kan jag tillägga till en ras jag ej vill ha

Upp till toppen
Annons: