Annons:
Etikettköpes-säljes-och-transport
Läst 1099 ggr
Storkebodas
2014-02-27 19:25

(S) Dvärgteddys 2.1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har till slut blivit tvungen att ta det hemska beslutet att sälja mina små fluffbollar. Anledningen är att jag inte klarar av pälsen, med tanke på min allergi. Jag har försökt nu i ett år att hitta lösningar, såsom att borsta med munskydd och att hålla dem nedklippta men nu går det inte längre. Det känns verkligen jobbigt att skriva detta, de är så goa allihopa. Jag är mycket mån om var de hamnar. Bambi och Önska flyttar endast dit de får fortsätta bo tillsammans. De vill bo hos någon som kan erbjuda dem daglig rastning och utevistelse på sommaren, på vintrarna fungerar de både inne och ute. Säljes som sällskapskaniner. Deras päls kräver en del skötsel. Den behöver borstas cirka en gång i veckan, alternativt klippas ner varannan till var tredje månad. Härstamningsbevis medkommer. De finns i Växjö, Småland men jag är villig att hjälpa till med transport om rätt hem dyker upp. Vi åker regelbundet upp mot mälardalen så dit är det inget problem. Kontakta mig antingen via mejl (elsa@storkeboda.st) eller pm. Storkebodas Bambi Född: 30/8 2011 Kön: hane, kastrerad Färg: havanna wienertecknad, brunögd Ras: dvärgteddy E: Pomonas Vide U: Pomonas Tasha Övrigt: Bambi är en nyfiken kille som uppskattar klappar. Han föddes hos mig och redan efter några dagar var jag fäst vid honom och visste att han skulle få stanna. Precis innan ett års ålder hade Bambi tyvärr utvecklat bettfel. Han opererades och har inte längre några framtänder kvar. Detta hindrar honom inte alls, förutom att grenar och bark måste delas i småbitar för att han ska kunna äta dem. Men hö, pellets och gräs är det inga problem med. Och alltså, en levnadsgladare kanin är svårt att hitta. Han brukar bjuda på otroliga glädjeskutt i hagen. På bilden nedan är han nedklippt.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
Storkebodas
2014-02-27 19:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bambi som unge.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
2014-02-27 19:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Fullpälsad.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
2014-02-27 19:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Pomonas Önska Född: 15/4 2012 Kön: hona Färg: troligen viltkanel wienertecknad, brunögd Ras: "dvärgteddy", har dock fällt av så är överpälsat lejon E: Clyde U: Bonnie Övrigt: hennes föräldrar är tyskimporterade och Önska har en mycket ovanlig färg. Hon är vacker och snäll, men något blyg. Hon har dock gjort stora framsteg den senaste vintern. Precis som Bambi är hon en riktig överlevare, när hon endast var tolv veckor gammal lyckades räven gräva sig in i hennes bur men hon kom ut och lyckades på något mirakulöst sätt undkomma med bara några ytliga småsår. Hennes päls är lättskött. Hon verkar vara mycket omtänksam, ofta sitter hon och putsar Bambi noga. Har aldrig varit aggressiv eller revirmarkerande. 8 veckor på bilden.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
2014-02-27 19:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

I somras, lite nedklippt.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
2014-02-27 19:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Pomonas Vide Född: 19/3 2011 Kön: hane, kastrerad Färg: lux wienertecknad, blåögd Ras: dvärgteddy E: Cheyenne's Piet (Vivaldi) U: Pomonas Rapunzel Övrigt: Vide är hur nyfiken som helst, han ska buffa, lukta och gräva på allt. Han är jättesnäll och lätt att hantera. Färgen är mycket ovanlig och han är så vacker med sina blåa ögon. Han kastrerades när han var ungefär två och har innan dess fått två kullar med ungar som alla hade ett mycket bra temperament. Togs dock ut ur avel då Bambi fick bettfel. I hagen visar han upp riktiga racerundor och han har gott om energi. Men han har även en annan sida av sig, och ofta hoppar han självmant upp i ens knä. I somras, nedklippt.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
2014-02-27 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Fullpälsad.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
Storkebodas
2014-03-26 17:51
#7

Putt :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
2014-03-30 12:40
#8

Bambi och Önska har flyttat så nu är det bara Vide kvar.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

missan´s
2015-02-14 08:50
#9

Är han kvar eller är han såld?

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Storkebodas
2015-03-16 09:11
#10

#9 Nej han är såld. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Upp till toppen
Annons: