Annons:
Etikettkaninens-hem
Läst 597 ggr
fairy-dust1
2015-05-02 16:15

höjd på staket?

Hej, vi flyttar snart till hus, och har sedan väldigt länge tänkt att köpa kaniner, , vill gärna ha lite stök o bök i trädgården..(lite rörelse) älskar smådjur.

planen är ju att bygga ett fint hus till kaninerna, men undrar nu hur högt kan kaniner egentligen hoppa?

tänkte mest på höjden på staketet runt hela huset.. så att dem kan få komma ut o leka hur mycket som helst på dagarna..

En granne till mig vet jag har sin frigående utan staket, än har han inte försvunnit.  Men peronligen vet jag inte om jag vågar ta den risken.

Annons:
fairy-dust1
2015-05-02 16:16
#1

glömde skriva att det blir inte någon av de stora raserna, inga tävling och hoppkaniner.. utan någon teddyvädur eller kanske angora..

Henni-Chan
2015-05-07 14:32
#2

Även om man inte har kaniner som tävlar hoppning eller som är framavlade hoppkaniner så betyder det inte att kaniner inte hoppar högt. Det är skillnad att få kaninerna att vilja hoppa över hinder än att de hoppar upp på saker hemma. 

Jag har varit med om att mina kaniner som jag tidigare hade för utställning hoppade 80cm utan större problem. Bara motivationen fanns (=mat uppe på bänken). Sen är kaniner rätt bra på att klättra också, så jag skulle nog inte ha galler/nät runt om som är lägre än 80-90 cm. Inte bara för att hindra kaninen från att rymma utan också för att försöka hålla oönskade gäster ute. Det bästa är helt klart om du kan ha tak över också!

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Upp till toppen
Annons: