Annons:
Etikettbeteende-och-skötsel
Läst 563 ggr
affieee14
2016-03-13 20:29

Hur gör man?

Hej! 

jag har fått hem en kanin som är jätteskygg! ( han har blivit skrämd av högljuda barn ) han vågar komma fram till mig om jag är ensam med han och ja kan klappa han en ganska lång stund medans han ligger och njuter.Men om de är 1 kompis med mig blir han direkt osäker och börjar dra sig tillbaka.  men jag vill att han ska bli väldigt framåt och kan möta mig när ja öppnar buren. 

Ja vet att man måste bygga förtroende för honom men alltså , hur får han upp förtroendet för mig såpass mycket att han litar på mig? 

( han är 1 år om ni undrar ) 

Tpf :)

Annons:
Johaed
2016-05-10 23:12
#1

Hej såg att det var ett bra tag sedan du skrev men tänkte att jag kan svara ändå, ifall det fortfarande är aktuellt. Du kan prova med att kompisen och även du själv  alltid har med något gott som han tycker om så att han förknippar människor med något positivt! Det fungerade för mig, alltid när jag gick ut till mina hade jag med en liten morotsbit eller maskrosblad och lockade dem fram mot mig och idag så springer de faktiskt fram när jag kommer🙂 Jag hoppas att det har löst sig eller att det i alla fall blir bättre. 🙂

affieee14
2016-05-14 06:55
#2

#1 tack! ska prova det! :D

Upp till toppen
Annons: