Annons:
Etikettsjukdomar-och-hälsa
Läst 594 ggr
kamilla8519
8/13/16, 1:29 PM

Eksem

Hej! Jag har en lejonhuvad dvärgvädur, Hedda som är drygt 2 år. Hon har de senaste ca 2 månader haft eksem på öronen. Inte irriterade utslag, utan mer som skorv/mjäll/ psoriasiseksem. Vi var till veterinären som tittade och tänkte direkt på mjällkvalster. Det var mitt spår också. Sen fick Hedda ett slags droppar (mellan skuldrorna) i två omgångar hemma, med tre veckors mellanrum. Saken är att hon inte blev bättre. Eksemen spred sig ändå. Vi åkte till vet igen och de skrapade och tog prover och var väldigt noggranna, men de hittade ingenting?? Fanns inte spår av något kvalster eller skabb? Vi bestämde i alla fall att ge en tredje kur med droppar. Nu har det snart gått tre veckor sen den och det har fortfarande inte hjälpt. Vi ska på återbesök nästa vecka. Men jag undrar om någon har varit med om detta med sin kanin? Hedda är innekanin, inget har ändrats (mat, hö etc) och hon är heller inte allmänpåverkad av eksemen. Tacksam om någon vill svara (om nån ens orkat läsa igenom romanen😉)! Kram på er

Annons:
kamilla8519
8/13/16, 1:29 PM
#1

Förtydligande! Alltså inget eksem varken I ÖRONEN eller resten av kroppen :)

Upp till toppen
Annons: