Annons:
Etikettkaninens-hem
Läst 660 ggr
Tillylove
2017-04-26 17:04

Inomhuskanin - bur och andra frågor boende

Hej!

Jag är ny här och håller på att researcha för att skaffa min första kanin sedan jag var barn. Vi vill ha en dvärgvädur som kommer vara mycket frigående när den blivit rumsren och tam och vi har kanin-säkrat lägenheten så gott vi kan (tips välkomna för hur man undviker gnagande på dörrar och lister, jag vet att de gillar grenar men annan info också välkommen) men som behöver vara i bur med hage när vi inte är hemma och på natten (det kommer vara någon hemma större delen av tiden).

Jag vet att det finns minimimått, men jag undrar hur stor bur en kanin behöver för att faktiskt må bra när den är i den. Vi bor i lägenhet så har inte obegränsat med plats, dock har vi lantställe också och där kommer vi vara rätt mycket under sommarhalvåret (kommer skaffa separat bur dit).  Jag tänker 'bygg uppåt' för lite mer plats och roligare för kaninen kanske men alla burar med flera våningar verkar rätt låga per våningstak?

Kan någon rekommendera bra, stora burar, gärna med mer än en våning och gärna inte i trä då jag läst att de tuggar sönder dessa? Om någon säljer en i Stockholmstrakten får ni gärna höra av er också :)

Min tanke är alltså att även ha en valphage med matta under, som man kan lägga till så kaninen har mer skuttplats när den måste vara ensam. Funkar detta bra, vet någon om det finns sådana man kan fästa i buren?

Alla boendetips uppskattade! :) Många tack på förhand.

Annons:
Tillylove
2017-04-28 09:24
#1

Något svar? :) snälla? :)

tixEntry
2017-05-03 13:57
#2

Kolla gärna inne på Kanin iFokus! Den sidan är lite mer aktiv :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: