Kaninens hem

Era tankar om kaniner

2018-06-07 17:38 #0 av: GardenTourist

Vi hade tänkt köpa kanin , av den lilla rasen dvärgvädur. Den kommer i princip få vara frigående inomhus , endast bur under natten

Nu min fråga !
Tycker ni man ska ha två kaniner för att kaninen ska må bra ? Hur vet man att kaninen är nöjd med att vara ensamkanin i andra fall ??

Anmäl
2018-06-07 18:12 #1 av: Mirriz

Jag tycker alltid att man ska försöka ha två kaniner ihop eftersom i det fria bor de ju aldrig själva. Det bli naturligare och de har någon som talar deras ”språk”. Kaniner som får mycket uppmärksamhet och mycket aktivering klarar sig själva men om du överväger om du ska ha en eller två så tycker jag definitivt att du ska ha två!

Anmäl
2018-06-07 18:33 #2 av: GardenTourist

Jo precis , det var lite så jag tänkte . Vill att kaninerna mår bra eller så låter man bli

Men kan två syskon då bo i samma bur ? Inget bråk menar jag ?

Anmäl
2018-06-19 09:45 #3 av: alidaolsson

Två honor brukar gå bra, hanar går nästan aldrig att ha tillsammans. Annars är en hona och en kastrerad hane att rekommendera. :)

Hjärta Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.