Annons:
Etikettkaninens-hem
Läst 820 ggr
GardenTourist
2018-06-07 17:38

Era tankar om kaniner

Vi hade tänkt köpa kanin , av den lilla rasen dvärgvädur. Den kommer i princip få vara frigående inomhus , endast bur under natten Nu min fråga ! Tycker ni man ska ha två kaniner för att kaninen ska må bra ? Hur vet man att kaninen är nöjd med att vara ensamkanin i andra fall ??

If the whole world was blind, how many people would you impress?

Annons:
Mirriz
2018-06-07 18:12
#1

Jag tycker alltid att man ska försöka ha två kaniner ihop eftersom i det fria bor de ju aldrig själva. Det bli naturligare och de har någon som talar deras ”språk”. Kaniner som får mycket uppmärksamhet och mycket aktivering klarar sig själva men om du överväger om du ska ha en eller två så tycker jag definitivt att du ska ha två!

GardenTourist
2018-06-07 18:33
#2

Jo precis , det var lite så jag tänkte . Vill att kaninerna mår bra eller så låter man bli Men kan två syskon då bo i samma bur ? Inget bråk menar jag ?

If the whole world was blind, how many people would you impress?

alidaolsson
2018-06-19 09:45
#3

Två honor brukar gå bra, hanar går nästan aldrig att ha tillsammans. Annars är en hona och en kastrerad hane att rekommendera. :)

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Mirriz
2018-06-23 12:49
#4

Syskon är väldigt bra att ha ihop. Om du köper de som kaninungar så är risken inte så stor att dem kommer bråka. Jag skulle rekommendera att kastrera båda oavsett kön för dem blir ofta tillgivnare och bråkar mindre.

Kex!
2018-06-25 10:17
#5

Jag hade en dvärgvädur (en kastrerad hane)  förut och första året bodde han ensam, han verkade trivas helt ok med det men eftersom att båda jag och min bror ville ha en till kanin valde vi då att köpa oss en till :) Först testade vi med en äldre hona men de två funkade inte alls ihop. Vi köpte då en hermelinkanin unge, eftersom att det var en så pass stor skillnad mellan dem gick de i separata hagar men som gränsade med varandra. Vi märkte att de låg bredvid varandra på varsin sida om staketet och då valde vi att släppa ihop dem. De fick 4 underbar a år tillsammans där de ofta var vid varandras sida och även fast hanen klarat sig bra själv så såg man hur mycket han uppskattade att ha en kompis. 

det jag vill komma fram till att jag kan varken säga ja att du ska ha två eller nej du ska inte ha två kaniner ihop. Vissa kaniner trivs ensamma och andra ihop men jag tycker verkligen att du ska testa. En bra idé är att köpa kaninerna ifrån en uppfödare där du kan lämna tillbaka kaninen om de inte går bra ihop :)

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: