Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikettkaninens-mat
Läst 1587 ggr
[Bambis]2
0

Hemmagjord pellets?

Ja, som rubriken lyder, kan man laga hemma gjord pellets? Typ som att blanda olika nötter mm? Vi har nu 2 kaniner som vi ger cuni complete åt men det är ju så himla dyrt! (Enligt pappa) ;)

Mickis1994
0

Ja Cuni Complete där dyrt (har också det till 2 kaniner) så jag tänker till nästa köpe tillfälle köpa ett annat pellets också att blanda ut det med 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Bambis]2
0

#1 ja, va smart! :)

[vigge_]
1

Annars kan du köpa online. På min djuraffär kostar cuni complete 2,5 kg (förpackning) 250 kr. På zooplus.se kostar cuni complete 2,5 kg (förpackning) 149 kr (100 kr mindre) dock räknas frakt in men det blir billigare :)

[RC1393]
0

Att göra eget pellets är nog dyrare, för nötter och spannmål ska kaninerna inte ha och då måste du få tag på diverse örter och hö såklart som du ska göra pellets av. Pelletsmaskinen är väldigt dyra också. 

Var i landet bor du? Har du en återförsäljare av engros i närheten så kan nog den personen ta hem Cuni pro 25kg åt dig, en sådan säck kostar (för mig) 500kr vilket är 20kr/kg, vilket blir billigt. Men å andra sidan, det kan ju vara jobbigt att få slut på det innan datumet går ut. Kanske går att sälja vidare? Cuni pro har ungefär samma innehåll som cuni complete.

Fridaaaa
0

#4 Oj vad billigt för det fodret 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RC1393]
0

#5 Ja, och jag har ändå en av de dyrare återförsäljarna eftersom fodret måste transporteras längre🙂