Vardagsplaner v 4
Ny vecka
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Detta ska bli en vecka med blåst, regn och många plusgrader. Så hoppas de får komma ut I hagarna något.
På lördag flyttar gabriella. Hoppas det kommer gå bra.
Jag har stallet tisdag, onsdag och torsdag egentligen hela våren.
Men snart är det ljusare på kvällen
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Regnat idag, inte alls roligt.
Blaskig och blött
Jobbat och handlat. Ledig dag imorgon
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fått ny tid hos veterinären på torsdag (eftersom Moira bara var medgörlig för behandling under tre dagar). Har vi tur så räckte dem tre dagarna att mörda bacillerna (håller verkligen tummarna för det) men om det inte är fallet kommer hon få långtidsverkande droppar som man helst inte vill ge men som förhoppningsvis tar kål på det utan att orsaka allt för mycket jobbiga biverkningar för henne.
Var skönt vi kunde vänta tills Torsdag för nytt besök så vi får några dagar till på oss att reparera relationen innan jag måste tvinga in henne i transporten igen (men är glad att veterinären kommer administrera dropparna ifall de behövs så jag slipper vara öronplågare).
Imorgon ska de komma hit och kontrollera husets ventilation (nån gång mellan 8-14.30) och jag ska försöka få till ett antal marsipangrodor åt brorsan (var länge sedan jag skulptera saker i marsipan så hoppas det kommer gå bra).
På onsdag blir det stallet och förhoppningsvis hittar jag ett hål i regnet under dagen så jag slipper bli helt dränkt, men får väl låna regnkappa om så inte är fallet. Blir nog även handlardag.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Vi var hos veterinären idag. Örat såg bättre ut men inte helt bra tyvärr. Efter lång diskussion och övervägande bestämde vi att avvakta i 10 dagar för att se om det kan läka ut själv (hon kommer fortsätta få metacam under tiden) och är det inte bra då så testar vi långtidsdropparna men kändes som att riskerna med dropparna är lite för stora om det finns en chans att det kan läka utan dem.
Moira är inte så nöjd med mig nu. Hon fatta redan innan jag ens gick upp ur sängen att något var på gång så var nära på att inte ens få in henne i transporten. Får hoppas det inte blir värre nästa gång vi ska iväg. Hon är helt klart för smart för sitt eget bästa.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu