Vardagsplaner v 5đ
Ny vecka men redan tisdag
âŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠ..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
GÄrdagen var lite turbulent för mig. Fick veta saker som gjorde mig mÄllös och chockad.
SÄ jag gjorde det jag skulle men tankarna var nÄgon annan stans.
PÄ onsdag ska 2 kaniner vaccineras. Har 3 till som behöver fÄ sin spruta. Men finns inte ekonomi för det. FÄr ta nÄgra i taget. Ska Àven boka in 2 kastreringar för nÀsta mÄnad.
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#1 förstÄr dig!
Inte billig med vaccineringar eller kastreringar. Vad tar er veterinÀr för vaccinering?
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
#2: jag fÄr lite rabatt pÄ bÄde vaccineringar och kastreringar. 525 för en vaccinering.
1530kr för kastrering. Men dÄ mÄste jag ta 2 st samtidigt. Annars 1700kr.
Men Àr ÀndÄ 3000kr.
#3 Blir ÀndÄ lite nÀr man har flera
Pengar gÄr snabbt Ät
#4: ja det blir en del. O det mesta frÄn egen ficka
Nu Ă€r Acke och August vaccinerade. August gick omkring lös i rummet och charmade alla. De tyckte han skulle bli deras receptions kanin đ
#6: Vad hÀrligt med en sÄn kanin!
FÄr mig att sakna min Lupin Ànnu mer, han var min lilla "Teddybjörn". Hur mysigt som helst och man kunde göra vad man ville med honom och i lÀskiga situationer sprang han direkt till mig för skydd.
Nu nÀr jag kÀmpat med lilla "krÄngelmaja" har jag verkligen saknat bÄde Lupin och Kenzie extra mycket.
Moiras mage paja idag ocksÄ :( tÀnkte jag skulle börja introducera lite grönt nu nÀr snön smÀllt och plocka in tre grÀsstrÄn (vet hon kan reagera lite pÄ grÀs) och nÄgra smÄbitar rölleka (vilket hon aldrig haft problem med att Àta) och hon fick direkt magknip och vill inte Àta. Hon har fÄtt lite magstimulerande som jag hade hemma sen tidigare anfall och nu har hon precis fÄtt sin kvÀllsdos av metacam och laktulos (och hon verkar lite piggare nu) sÄ hoppas hon kommer igÄng och Àter och bajsar snart. Lyckades Àven fÄ i henne 2,5 ml vÀtska efter hon fÄtt medicinen.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#7: jag har planer för honom och dÄ mÄste han vara social och inte rÀdd för nÄgot. Sen Àr det positivt att jag kan visa upp en kanin som Àr orÀdd, kan tricks osv
Jobbar kvÀll hela helgen. Tur att man jobbar med bra kollegor, hoppas att det blir lugnt men vet man aldrig