Kaninmöte...
Jag har en vän som har två kaniner. Hanen är kastrerad, precis som min hane. Planerar att hälsa på henne och tänkte isf ta med mitt långöra dit. Undrar nu om vi vågar låta kaninerna träffas ute på tomten🤔Alltså vara ute i sele tillsammans och hälsa, inte vara instängda i bur/hage. Givetvis under strikt uppsikt! Min kanin har aldrig träffat någon annan artfrände så jag vet inte alls hur han skulle reagera. (Han har bara träffat mina råttor och dem har han varit snäll mot) Nån som har erfarenhet av detta?
Nej chansa inte på det.
Det är 2 hanar, även fast de är kastrerade är det inget att satsa på.
Och jag är sådan att jag anser inte det nödvändigt att kaniner träffas, om de inte ska bo ihop 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nä, nödvändigt är det förstås inte. Tänkte bara att det kunde vara trevligt för honom att träffa en artfrände, men det är ju inte säkert att han skulle uppskatta det. Då får vi umgås med våra resp långöron på behörigt avstånd🌈
#2 Ja jag rekommenderar att ni gör det 🙂
Kaniner tänker inte som vi, så är nog mer du som tänker att det skulle vara trevligt än han själv 😉 hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Min kompis har ju en hona också, men det kanske är vanskligt det med. Känns lite trist att kaniner är så "knepiga" när det gäller umgänge med artfränder- råttor brukar tex hålla sams på neutral mark, vore trevligt om detsamma gällde långöronen😛