Högljudda innekaniner?
Ja hur gör ni med era innekaniner på natten? Har två stycken dvv- honor som det är meningen ska bo inne under höst, vinter och vår. Problemet är att de för extremt mycket väsen under natten, innan dom flyttade ut i uteburen nu under sommaren så jagade dom varandra (började bli könsmogna) men nu har dom (speciellt den ena) börjat gräva i buren framåt morgonen istället. Jag förstår att det är deras naturliga instinkter men hur gör alla ni andra med innekaniner för att kunna sova, eller är det bara mina? Haha :)
Mina djur får inte vara i mitt sovrum öht. Jag är väldigt lättväckt så jag skulle vakna direkt av vattenflaskor, krafsande etc. Det enda jag kan störas av är om min kanin får för sig att stampa nattetid- det händer inte så ofta men ibland måste det ju varnas för tidningsbudet😛Om du prompt måste ha dina djur i sovrummet så är det väl öronproppar som gäller. Det är ju mest hålligång i burarna nattetid tycker jag, det är svårt att göra något åt liksom. Möjligtvis blir kaninerna lugnare efter kastrering, det blev iaf min hane, han gräver inte lika mkt nu.
Håller med #1
finns inte så mycket att göra något åt tyvärr
Finns en stor anledning till varför min hona har fått flytta in i badrummet. Jag höll på att bli galen på hennes oväsen! ^^
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se