Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikett: kaninens-mat
Läst 2333 ggr
diamantsorg
0

Hö kostnad om året ^^

Hur mycket pengar om året lägger ni på ett ungefär ut på hö till kaninerna? Tänkte det skulle vara roligt att veta, typ ^^

Jag har en kanin som äter hö för 1 700 kr om året c:

[lucke]
0

I runda slängar en dryg tusenlapp per år åt min Dvv. Jag köper små säckar från djuraffären vilket ger en rätt hög årskostnad.

diamantsorg
0

1# Ja, det är precis vad jag gör också c:

[vigge_]
0

Har ingen aning, Ganska mycket antar jag (?)

Har faktiskt ingen aning.

Fridaaaa
0

Har 6 kaniner och 6 marsvin (omöjligt att räkna ut det var för sig).
Kostar ca 400-500 kr/per år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Cocomo]
0

Inte en enda krona! Får mitt hö gratis från stallet där jag jobbade! 🙂

Minirut
0

Nu köper jag från olika hela tiden och ibland tar jag hemma hos pappa så exakt kostnad är svår att räkna ut. Men hade jag bara köpt från djuraffären så hade det säkert kostat 1920 kronor om året.

Har dock hittat en bonde med analyserat hö till ett vettigt pris så nu lär det bara bli kanske 500 kronor. Har fyra kaniner.

http://pillasddv.weebly.com/

farvendal
0

0 kr, samma för spån.. man måste bara älska att ha en hästägare till mor ❤️

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Lillmatten]
0

typ 60 kr? och jag har två kaniner:) Köper av bonde så det är jätte billigt ;)

[00emi07]
0

Max 300kr per år. Mina kaniner får balar, tre för 20kr hos en bonde. Väldigt fint hö faktiskt!

RebeccaG
0

0:- 😃

Bor på gård med eget jordbruk så bara att gå & plocka balar😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

andrea1
0

får gratis av min kompis som har hästar

NaDa...
0

0:-
Får gratis från min farfar :D Enda gången jag köper hö är om det är alldeles akut och vi inte hinner fara ner till dem och hämta (han bor långt ute i ödemarken och på vintern är det jobbigt att köra dit)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Evelina!
0

Köper för närvarande snordyrt hö från djuraffären (en liten säck från Lissma gård går på 70 kr!!!). Blir kanske 1500 kr per år för två kaniner.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

fsigge
0

600 kr om året till en kanin. Jag köper små säckar i djuraffär som håller i 2 månader :)

Frida

[Lillmatten]
0

tycker synd om er som måste lägga ner så mycket pengar på lite hö! :s

[lucke]
0

#13 70 kr? Jag köper också de små säckarna från Lissma, men jag betalar ca 40 kr.

Evelina!
0

#16 Ja, men det här är på Fältöversten (mitt i centrala Sthlm) och kan tänka mig att lokalhyrorna inte är de lägsta. Men det är närmst för mig och då får man väl hosta upp lite extra.

[lucke]
0

#17 Ja, det är väldigt dyrt i den djuraffären. Om du har möjlighet att ta dig till Söder/Medis så finns SoforPets på Östgötagatan med ett rätt bra utbud och betydligt billigare hö🙂

Evelina!
0

#18 Tack för tipset! Funderar annars på att åka ut någonstans utanför stan, köpa en hel bal och ha i förrådet. Lär ju bli lite billigare.

[lucke]
0

#19 Om det går åt mkt hö så är det en bra idé. Här hemma går det inte åt några jättemängder så jag köper de minsta säckarna så hinner höet inte bli torrt och dammigt. Har dessutom ingen bil… SoforPets har förresten bra höhäckar också, om man är ute efter det🙂

Evelina!
0

#19 Blir nog en utflykt dit imorgon!

[lucke]
0

#21 Sjysst👍

[lucke]
0

#21 Hur gick det, kom du iväg till SoforPets? Jag var där häromdagen och köpte bla en bjällerboll till långöra🙂

Evelina!
0

#23 Jo, jag kom iväg! Köpte bara en matskål såjag har varsin till mina kaniner. Har nu också kommit iväg och köpt en 15 kg tung höbal som jag hoppas räcker hela vintern (3 kaniner). Betalade 100 kr för den ute i Haninge. Är än så länge jättenöjd.

[Rabbitte]
0

Vi köper ofta hö av märket Oxbow just för att kaninerna äter för glatta livet då, har aldrig sett kaninerna äta så pass bra med ett hö av annat märke. Per år lägger vi i genomsnitt ut omkring 1,500-2500 kr.

[lucke]
0

#24 Ah- hö på Crt eller? Var ju bra pris för så mkt👍

Evelina!
0

#26 Nej, Foderboden! Ja, håller med! Behöver förhoppningsvis inte köpa nytt hö detta år i alla fall.

[lucke]
0

#27 Ah, har inte hört talas om- har de mkt för kaniner där eller har de enbart foder?

#26 Testat att ge Oxbow´s hö (samt hökakor) men de har inte varit poppis alls. Minns inte vilken hösort det var dock. Men där kan man snacka om dyrt hö🥵

Evelina!
0

#28 Mestadels foder tror jag, kanske lite burar också. Vet inte så noga, var lite stressigt när jag var där, så roffade bara åt mig en höbal och betalade…

[lucke]
0

#29 Får försöka ta mig dit vid tillfälle, de verkar ha lite allt möjligt för kaniner & smådjur enl hemsidan http://www.foderboden.se/index.asp🙂

[RC1393]
0

Kostar runt 100-lappen per månad för mig, så 1200 kr/år ungefär.

Har då 5 dvärgkaniner och en jättekanin.

EmelieSofia
0

0:- här med. Vi slår själva.

Spån får vi princip gratis. Några få kronor bara. Billigt att ha kanin när man kommer undan med sånt :) Min sambo är snickare så jag har bara materialkostnaden, om ens det, när det gäller hagar, burar, boxar osv.

Nouvel
0

2400kr. Köper stor säck av bonde för 200kr. Räcker ungefär en månad. :/