(K) Utebur
Hej allihopa! Jag har redan postat detta inne på kaniner.ifokus men jag tänkte göra ett försök här också. :)
Jag söker en stor utebur för minst två kaniner (helst fyra). Det ska vara bra höjd på buren och den ska vara så rovdjurssäker som möjligt.
Jag har just nu två kaniner som bor ihop i en bur som jag inte tycker duger för vintern. Dels vill jag att de ska ha lite mer utrymme och jag har dessutom en bekant som tagit hand om en bortsprungen kanin, hon har inte plats för den och jag har erbjudit mig att ta hand om den om jag kan hitta en bur där den får plats.
Tanken är att jag ska bygga en stor bur som passar fyra kaniner (två våningar med två kaniner som sitter tillsammans med varandra på en våning var) men jag kommer inte hinna med det innan vintern är här.
Jag bor i Eskilstuna och kan åka en bit för att hämta en bur men inte mer än en timmes bilfärd helst.
Så har någon här en bur de vill sälja? Har ni kanske en bekant, granne, släkting eller kollega som vill bli av med en bur? Skriv gärna till mig i tråden eller på PM.
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus