Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikett: tävlingar-och-ot
Läst 956 ggr
[lucke]
4

OT: Djurens Dag 4/10

Många kommer att fira kanelbullens dag nu på fredag 4/10. Detta påfund är relativt nytt- däremot har Djurens Dag funnits sedan 1931. Lite tragiskt att kanelbullar uppmärksammas mer än djur tycker jag😕Läs gärna mer här http://www.djurensratt.se/engagera-dig/blixtaktioner/ta-med-djurens-dag-den-410-i-de-svenska-almanackorna medan du njuter av bullarna👍

Jessicahagstrom94
2

VA!! Det visste jag inte ens att det fanns.😮

[Rabbitte]
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

La upp en liten bild på facebook och bloggen morgondagen i ära.
Skämmer bort långöronen ofta, men morgondagen blir lite speciell här hemma.

[lucke]
1

#2 Så söt😃 Mitt långöra har fått mkt uppmärksamhet idag: hängde med till jobbet där han snodde ett äpple, blev gosad med av olika människor och fick skutta på tomten i höstsolen=nöjd gosse🎈😃

Lina Strindlund
1

#3 kul! han kan väl få jobb som maskot/terapikanin på ditt jobb! 

Jag firade inte speciellt, men sa grattis till mina och andras djur ;) Hjälpte DR umeå med att annonsera deras event (jag var aktiv där men på sistone har jag inte haft tid) de hade filmvsning för barnfamiljer med filmen Babe, och veganska kanelbullar! 😃

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Lena
1

Djurens dag härstammar från den Helige Franciskus som var/är djurens skyddshelgon. Den 4/10 är hans helgondag och då har man även instiftat Djurens dag. Djurens dag är mycket större utomlands än här i Sverige.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[lucke]
2

#4 Tyvärr kan han inte få följa med varje gång jag jobbar men visst är han vår lilla maskot när han är där😃

#5 Precis. Tycker det är så oerhört fånigt med alla dessa "livsmedelsdagar" (kladdkaka, gröt, vodka & så fortsätter det in absurdum) som tillkommit på senare år och som känns tämligen meiningslösa😴

Lena
2

Håller med er! Djur känns viktigare än kanelbullar. (Fast det håller nog inte bageribranschen med om)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[lucke]
0

Haha, nä troligen inte😛

Lina Strindlund
0

vodka?? Borde vara förbjudet att ha en sån dag (finns väl ingen alkoholfri vodka liksom…?)

[lucke]
0

#9 Det finns alkoholfria snapsar, har dock inte smakat dem. Vodkans dag är samma dag som kanelbullens- och djurens- dvs 4 okt😟

Lina Strindlund
2

#10 jamen ingen beslutsångest då, det blir ju Djurens dag som vinner! De andra plockar vi bort. Bog för att kanelbulle är gott, men en egen dag behöver den knappast! Istället kan vi ha en positivt laddad dag för djuren!

[lucke]
0

#11 Håller med. Trist att konsumtion värderas så högt och ska firas istället för djuren😕