Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikettklotterplank
Läst 1369 ggr
[lucke]
0

Det mest korkade...

Vad är det mest korkade du hört någon säga om din kanin (eller nåt annat av dina husdjur)?🤦‍♂️Mitt bidrag (sagt av en äldre man): Det är en sån man tillreder i micron. 🥵 Fick även kommentarer om en Sphynx (nakenkatt) jag hade en period att hon var ful samt såg ut som en hamster🤪

Har ni hört något mindre smickrande?

[00emi07]
0

hahhaa😂

natha-mjau
0

när jag köpte virke till min bur sa han som jobbade där "kaniner har man väl i grytan och inte i bur"

Bra försäljare och så menar jag :)

[00emi07]
0

När jag var i en affär (djur affär) Och frågade expediten var kanin sakerna fanns visade hon mig fram till kattgrejorna 🤪

Rebornbabyn
5

#2 Usch, det är ju inte så roligt om någon säger så.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[Nalle-]
5

Min morbror kallade min ena kanin för "barbeque" då han tyckte det var ett mer passande namn, haha. Har fått höra en hel del mat-relaterade kommentarer under åren som jag haft kanin, folk blir inte mer originella än så ;) 
Det mest korkade jag hört var dock när jag var på en utställning med en av mina tidigare teddyvädurar, när en gubbe går förbi mig och utbrister: "Om du stoppar en pinne i rumpan på den där så kan du använda den som golvmopp!". Ehm, jaa…

tesushie
1

typ att kaniner är dumma och bara till för att ätas :(

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

[Mi-rand-a]
1

hört lite olika som: 

kaniner ska ätas

dem är trista- går inte att göra något med dem

de är söliga?!

fula/ser konstiga ut

elaka-bara bits

tröga

Det flesta kommentarerna jag fått om kaniner är från en i klassen och de är ju mest för att provocera men eftersom de mesta personen sagt är så sjukt trögt så de blir ju mer att man skrattar åt henne + att hon aldrig verkar ägt en kanin så hon har ju inte så mycket att komma med :p

[RC1393]
1

Söndagssteken tycker pappa är ett passande namn på min jättescheck Tiger😛 Men katten som pappa gillar heter ju "kattjävel" så😃 Har hör en del dumma saker sägas om mina kaniner också, en bekant höll på att skratta ihjäl sig när jag sa att jag skulle på kaninutställning, haha. Bryr mig egentligen inte, en del andras intressen är lustiga för mig så då får väl mitt intresse vara lustigt för dem, så länge man beter sig så att personen som man tycker har ett konstigt intresse inte blir ledsen så🙂

[lucke]
1

Mat-skämten tycks vara välrepresenterade- själv kan jag hålla mig för skratt… Tycker det är rätt patetiskt att vissa personer verkar ha ett behov av att uttrycka sig mer eller mindre elakt om andra varelser, vare sig det är djur eller människor😟

dragonstar
0

Jag har vart i djurafärer och flera gånger hört personalen berätta för köparna vad dom behöver. De säger salt och kalksten till alla gnagare.

Saltsten är inte alls bra till gnagare.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[lucke]
0

#10 Ja det där med saltsten tycks vara inkört hos de flesta djuraffärer…