Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikettallmänt
Läst 613 ggr
Elfbruden
0

Biter på gallret.

Min kanin har ett problem eller ja kanske mer jag som tycker det är jätte problem. Han biter varje kväll på sin bur och det är skit jobbig. Han är en Rex blandning på 1 år. Han har en stor och fin bur och han har saker så han är sysselsatt men endå biter han på gallret i sin bur. Är jätte rädd att han ska skada sig eller sina tänder. Han får vara ute 5 timmar varje dag. Snälla hjälp mig, hur ska jag få honom att sluta.

Moppie
0

Har han tillgång att tugga på pinnar? För långa tänder?

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Elfbruden
0

Ja han har pinnar. :) Han har en hel Äpple gren att smaska på.

Elfbruden
0

Han kanske inte gillar sin bur?

Elfbruden
0

Har kollat tänderna med dom är inte lång!

Anoki
0

Tror ahn är som min hane på 9 månader, översocial. Med andra ord vill han få din uppmärksamhet. Tycker också de e jobbigt, men nu bor ju min herre ute. Om man ignorerar dom när dom gnager och istället går till kaninen när den inte gnager lär den sig att det inte är lönt. Men de kan ju ta ett tag, min hane biter fortfarande, men inte lika ofta

Heå
0

Min kanin biter också på gallret. Visst är det skit jobbigt 😴 Jag har lärt mig att ignorera honom. 🙂

Mvh Hanna.

Elfbruden
0

Jag börjar med tro att han är översocial. För han gör så aldrig annars. ;) Tack för tipset. :) #5 och #6

elinab
0

Har du en vanlig innebur med plastbotten och galler? Hade en kompis för många år sedan som hade samma problem med sin kanin och också var orolig för hans tänder. Hon hade en planka som hon stack in längs den sida där buren öppnas. Funkade toppen, kaninen bet på plankan i stället. Se till att det är obehandlat virke bara så att kaninen inte får i sig något gift.