Ngn som vet?
hej!
jag funderar på att skaffa en till kanin som sällskap till min andra kanin.
den kaninen jag har nu är 1 1/2 år, han är inte jätte tam, lite rädd men snäll. tror ni att han klarar en kompis? det skulle ju i så fall vara en hona och så ska jag kastrera hanen men klarar han en kompis tror ni jag är lite nyfiken om det ät ngn annan som vet.
sen undrar jag också om han kan vara i samma bur som en kaninunge??(dela matskål, vatten o.s.v.) ngn som vet behöver så mkt info jag kan få!
Det kan gå, men även inte.
Men hona plus hane brukar sällan vara problem med.
Jag hade inte satt in en unge som är under 4 månader. Anser att den nya kaninen ska ha en chans att försvara sig om det skulle behövas.
Ha minst två matskålar, två vattenskålar, minst 2 gömställen (helst fler). Stor bur. (inte under 1 kvm helst, helst minst 1,5-2 kvm eller större).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tänkte skaffa en ny bur också men då kan ju en kanin vara i den och en i den nya tills honan har blivit äldre men hur gammal behöver honan vara för att bo med min hane??
#2 Som jag skrev i #1 bör honan vara minst 4 månader, jag har den gränsen i alla fall, finns ingen speciell gräns förutom då att den är minst 8 veckor dvs leveransklara.
Men vet andra med som har den gränsen.
Ja låter som en bra idé, så har du en bur till ifall det inte går vägen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ok tack för svaren! vi har ju hanens gamla bur nu så jag kan ju ha den kvar ett tag tills honan blir äldre tack!!!!🙂