Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikettkaninens-hem
Läst 1555 ggr
misspeerfect
0

Vilket bur material använder du ?

Själv använder jag bara Toa-lätt i kattlådan som min kanin så duktigt håller sig till att både bajsa och kiss i 😃( Har matta/konstgräs i själva buren)
Personligen tycker jag att det underlättar städningen med Toa-lätt. Det absorberar kisset mycket bättre och det är nästan helt dammfritt 😃 
Vilket bur material använder du ?

Med Vänliga Hälsningar Från Lilla Mig!Hjärta

[Tilde]
1

Jag har spån i hela buren och i toaletten, men har också halm i bodelen. Det är väl lag på att man ska ha ett material som kaninen kan bygga bon med (fläta samman)? 😮

misspeerfect
0

Det om lagen vet jag faktiskt inte. Men självklart har han en massa hö i sitt "hus" som han bökar runt i. :) Glömde bara skriva det haha.

Med Vänliga Hälsningar Från Lilla Mig!Hjärta

[Tilde]
0

#2 Ok vilken tur :)

sfut
1

#1 Det är såklart en tolkningsfråga men jag ser hö även i höhäck som material som går att fläta samman. Det går alldeles utmärkt att dra ut hö för att boa med, jag ser det till och med som ganska naturligt eftersom en kaninmamma i naturen först går och samlar torrt gräs att boa med innan hon gör själva boet.

Jag har CareFresh Natural i toalådorna, ett strö som jag trivs riktigt bra med. Annars har jag matta eller fleecefilt.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Fridaaaa
1

Easyströ till dem inne, kutterspån till de där ute.
Samt halm på vintern.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NinisKaninis
1

Jag har toa-lätt i hela buren samt en massa halm som han kan boa med.

Evelina!
0

Spån i hela buren. Körde med toalådor och matta ett tag, men eftersom mina kaniner inte är vidare rumsrena blev det lättare såhär. Och hö har de gott om att boa med, även om jag funderar på att köpa en bal halm nästa gång jag köper hö. De bor inne ska tilläggas, skulle aldrig, aldrig ha en utekanin utan tillgång till halm.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Persifone
1

Kör med toa-lätt i lådan, mycket enklare att städa nu än då jag använde mig utav sågspån 🙂

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

natha-mjau
1

Har hampa & halm i buren.
I toan kör jag på stallpellets, det smular sönder sig när det blir blött.
Smidigt och billigare än toalätt, som jag körde med förut :)

moizzz
0

Jag har spån och halm i hela buren :)

[thildaaaa]
1

Jag har papperspellets(toa-lätt?) i buren och kattsand som klumpar sig i lådan(inte för att han går där än haha) eftersom han är en teddy så är det svårt att ha tex spån eftersom det fastnar så lätt :(

Fridaaaa
1

#11 Kattsand är inte lämpligt till kaniner, bör man inte ha.
Dammar oftast, inte bra om kaninen skulle få det i sig mm.
Hade nog valt toa-lätt i istället i lådan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

maalinh
1

Jag använder toa-lätt (papperspellets) i hela buren. Hela buren fungerar dock bara som toa och höplats, eftersom hon inte "bor" i den.

Frosstis
0

fleece i buren och lättströ i toan.

Silverlight
1

Jag har filtar i buren och Toa-lätt i toan eftersom min kanin är allergisk mot kutterspån.

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

CaptainBunchie
1

Jag har halm i träburarna (2-fackare, dvv i översta, lejon/hermelin i understa) och spån i den "vanliga inomhusburen" där det går en dvärghare. Toa-lätt i lådorna hos alla.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_