Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikettallmänt
Läst 1003 ggr
selma_duchess
0

Pallkragebur

Hej! Jag ska bygga en Pallkrage utebur till en rex kanin (en medelstor kanin) Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra och hur den ska se ut. Är det någon som vet hur man kan bygga en? Skicka gärna ritningar och bildLerMvh/ Selma och Duchess

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

Ninwe
0

Jag tycker att de stora pallkragarna (120x80) är för små för en mellanstor kanin. Kan inte måtten i huvudet men är det lagligt? Så jag skulle sätta två bredvid varandra och göra ett hål emellan då blir den dubbelt så stor och man kan även ha ena delen med mera nät så kommer där in mer ljus. Sedan skulle jag sätta minst fyra stycken i höjd, då kan man få plats med många sitthyllor och hus utan att det kommer för nära taket. Det är bara att sätta ut dom som de ska vara, sätta en regel i varje hörn, som håller ihop de olika kragarna och sätta långa brädor längs hela långsidornas över och nedre kanter för att sätta ihop de som står bredvid varandra. Sedan är det bara att spika/skruva fast t.ex playwood som tak och botten. Såga ut öppningar och sätta fast luckor, klart! Lycka till! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Ninwe
0

Sök på pallkrageburar på Google så kan du få bilder med inspiration :-)

Hälsningar,

selma_duchess
0

#1 Tack så jätte mycket!:)

Ninwe
0

#3 Så lite så! Ska den vara ute eller inne? :-)

Hälsningar,

selma_duchess
0

#4 Ute, skulle den ha varit. Men vi hade inte pallkragar och det kostade så mycket att köpa och att bygga en pallkrage själv så vi kanske skulle köpa en kaninbur på rean:) Men tack ändå:)