Stort problem?
Min fråga är kanske lite dum men ja måste ändå fråga för att se vad ni tycker. Min kanin hane älskar din lilla bur han har så provade jag att sätta honom i en större bur men han gillar inte alls den stora buren. Sen kopplade jag ihop burarna så nu är det en stor bur. Men problemet är att han bara ligger i den gamla buren en lilla alltså. Har försökt lägga in leksaker och sånt men han vägrar. Vad ska jag göra?
Oj glömde skriva min fråga! Hur ska jag få honom att vara i den andra delen av buren?
Hur länge har han haft tillgång till den nya buren? Jag gissar att han är lite försiktig av sig och behöver tid att vänja sig vid det nya. Lägg någon godsak som du vet att han gillar i den nya burdelen och låt honom sedan vänja sig i sin egen takt. När han väl har vant sig blir han säkert jätteglad för det extra utrymmet :)
Tack för tipset.
Hur länge har kaninen bott så?
Har en hane som bestämt ska ha sin egen bur på samma plats, man får inte flytta runt buren eller öka burstorlek då blir väldigt tjurig, irriterad och misstrivs.
Det har blivit bättre nu.
Kul att det har blivit bättre! Är lite som med Willow i trädgården. Först var han jätteförsiktig och lite skrajsen, men nu ser han hela tomten som sitt revir. 😂
Haha