Sätta ihop kaniner?
Hej!
Nu har mina kaniner stått i burar brevid varandra ett bra tag. Vi har kastat material och mat osv mellan burarna. Om ett par dagar ska vi låta de träffas på neutral mark och nu undrar jag hur det går till?
Ska vi vara med ute? Ska det vara mycket prylar, såsom stolar osv på altanen de ska vara eller ska det vara bara mark? Hur länge ska de träffas första gången? Nästa gång de ses ska det vara längre och hur långt ska det gå innan de får ses andra gången osv, är 1 gång per dag lagom? Något annat vi borde veta eller tänka på?
Kram.
Jag hade nog haft några gömställen till båda och ja, ni bör vara ute med dem ifall de inte alls kommer överens och tiden spelar egentligen inte så stor roll, om de kommer överens så kan ni ha dem någon/några timmar men om det är mycket bråk hade jag nog inte haft dem tillsammans allt för länge. Tiden bestämmer ni helt enkelt själva. Engång per dag funkar utmärkt men om de kommer bra överens direkt kan ni flytta ihop dem på engång men då hade jag skurat igenom buren noga så det inte är någons revir :)
Okej, tack så mycket för hjälpen! 😃