Världens största kanin
Länk till Aftonbladet
"Darius håller på att äta sin matte ur huset med sin enorma aptit.
Men så är han också gigantisk.
- Han är den största kaninen i historien, säger matte Annette Edwards.
Kaninen Darius väger mer än 20 kilo. Varje månad äter han 360 morötter, 30 äpplen och 15 kålhuvuden.
Enligt Guinness rekordbok är han världens största kanin. Innan dess innehades rekordet av hans mor, Alice, enligt Daily Mail.
- Darius kommer från en familj med stora kaniner men han är den största kaninen i historien. Det är otroligt hur stor han är, säger matte Annette Edwards, 62, från Worcester, enligt Daily Mail…"
Finns bilder i artikeln, gud så söt den är 😍
Skulle ni kunna tänka er att ha en så stor kanin?
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Rent ekonomiskt, Nej!
Nja, skulle ju vara som att ha hund ungefär och det får vänta. 😛
Stackars kanin med den kosten 😕
Nja skulle inte vilja ha en så stor kanin, lite väl stor :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag har själv en belgisk jätte ( fast den väger 8,10 kg)och jag tycker att de är mysiga, men jag kanske inte skulle vilja ha en bj på över 20 kg.
Hade jag haft hus. Absolut. Hade blitt som en hund :)
Jättefin kanin men fick han bara godsaker att äta? Kunde inte se någonstans i artiklarna att han fick något hö att äta. Kanske inte så konstigt att han var stor då men absolut inte fet vad det gick att se.
Bodde jag i ett hus med egen trädgård kunde jag tänka mig en så stor kanin men absolut inte i en stadslägenhet, stackars kanin att forslas upp och ner i trappor för att få komma ut och springa av sig ordentligt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tänk er en sån kanin fast aggressiv! ;)
Checka in @gnagarboden på instagram 
Gulig jätte jätte kanin ❤️
SÅ himla söt. Ja, jag skulle kunna tänka mig en sån stor kanin. Har en stor trädgård och sånt. Men behöver en större bur först xD.