Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikettallmänt
Läst 604 ggr
Cotast
1

Hem finnes

Då min lilla plutt Hope gick bort nyligen så öppnar jag portarna för att ta emot en ny kanin. Helst hona då jag tror gruppen jag har nu skulle må bäst av det, alt kastrerade hane/hane som jag själv tar för att kastreras. 

Ålder, färg, härkomst, tidigare hem, mentalitet, pris, m.m. spelar ingen roll, men  jag ser helst att det är en kanin som verkligen måste ha ett nytt hem omgående. 

Jag finns i Göteborg men kan säkert lösa transport landet runt. 

Tipsa mig gärna om kaniner som verkligen behöver ett nytt hem så ska jag se vad jag kan göra.

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

[Jens]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sorgligt men samtidigt så är jag dock förvånad över din signatur så jag skulle vara 'lite' tveksam till att dela med mig av kaniner även om inte signaturen ger sken av just kaniner men varför ha något så dumt? Väldigt barnsligt tycker jag.

Cotast
5

#1 Ursäkta mig men va? 
Du känner uppenbarligen inte mig så varför dömma mig över något jag kluddat ihop i min signatur? 
Jag har spenderat de senaste 5 åren på att ta emot kaniner som ingen vill veta av, jag har fått kaniner & andra djur dumpade vid min dörr flertalet gånger & jag har aldrig någonsin tvekat att ta emot som jourhem/akuthem för djur i nöd. 
Jag har på min egen bekostnad som student dessutom, stått för veterinärräkningar på över 15 000 kronor bara i år, och dessa pengar har jag lagt på djur som inte ens varit mina, djur som inte haft någon annan som velat hjälpa dem & som aldrig skulle fått bli fria från lidande på annat sätt än att plågas till döds. 

Vet du vem Hope jag skrev om var?
En kanin som dumpades i en låda utanför min dörr i ösregn, som jag tog emot med öppna armar. 
Hon va mager & tanig så jag tog henne till veterinären, fick henne satt på medicinering, kastrerad & innan hon somnade in tog jag henne för en CT scan då det skulle undersökas ifall hon hade ett misttänkt hjärtproblem. 

Alla mina djur jag har hemma, med undantag för 1/4 kaniner 1/2 hundar är omplaceringsdjur. Så sitt inte bakom din datorskärm & våga kalla mig barnslig. 

Dagligen får jag 10-15 väldigt otrevliga meddelanden från personer som du, som aldrig någonsin träffat mig och som hoppar på mig för vad jag tycker och tänker. 

Min signatur är skriven i rent hån till dessa människor som lägger sig i mitt liv & grejer dem inte har ett smack med att göra. 
Jag har sedan länge gett upp hoppet om & tröttnat på majoriteten av mänskligheten, därav mitt val av signatur. 

Du som dessutom är en vuxen människa borde veta bättre.

[Jens]
1

Ja. jag är äldre än du och du har visat att du står för din signatur med tydlighet. En signatur är av betydelse och jag beklagar verkligen att Hope har gått bort.

Cotast
2

Tråden kan låsas då det kommer hem en liten tjej till mig nu i veckan.

Inlägget är låst för nya kommentarer