(S) Vit BÖ hermelinungar
Svenska blommor-kullen
Namn: Winters Vide och Winters Blåklint
Kön: 1.1 d.v.s en hane (Vide) och en hona (Blåklint) (Nästan 100% säkert ska kollas upp en extra gång för säkerhets skull.)
Ras: Hermelinkanin
Färg: Vit Blåögd
Stamtavla medföljer.
E: Normans Winter Albus (Vit blåögd) Ej stambokförd ännu men har stambokförda föräldrar.
U: Normans Winter Lily (Vit blåögd 94p)
Födda: 26/5 20014
Lev.klara: tidigast 21/7 2014
Personlighet: Modiga, nyfikna och keliga små krabater. De är mycket livliga och pigga och vill hela tiden utforska nya saker.
Bor just nu utomhus men kan flytta in inomhus hos annan ägare.
Finns i Norrköping, Östergötland.
Pris: 400 kr
Mail: amanda.l.larsson@gmail.com
Hemsida: www.winterskaniner.weebly.com
Bättre individuella beskrivningar kommer i kommentarerna så småningom då jag har lärt känna ungarna bättre!
Nu är könen dubbelkollade! Två honor är det (ej en hona och en hane) och Winters Vide heter numera Winters Näva. 
Är ev. intresserad av en om transport kan fixas! :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Vart finns du? 🙂 Jag har inte körkort och kan inte ta mig någon längre sträcka förutom med buss/tåg. Kan dock kolla med folk jag känner och på ex. transport iFokus. 👍 Vem är du intresserad av? Eller är det båda? :)
Jag bor i Åmål, Västra Götaland! Jag väntar lite tills de individuella beskrivningarna kommer innan jag bestämmer vem jag vill lägga intresse på! :)
Okej 🙂 Jag kommer nog skriva dem om några dagar/en vecka eller så! Jag vill ha en ordentlig uppfattning om hur de är först. Kan dock säga att generellt sett är de VÄLDIGT sociala! De lämnar mig inte ifred en sekund när jag är ute hos dem. De ska klättra hit och dit och upp i knät!😃 Min uppfattning just nu är att Näva är den livligaste medan Blåklint är lite mer lågmäld och kelen. Båda tycker om att bli klappade, men det tar lite längre tid för Näva att komma ner i varv. 🙂
Åmål är en bit… hur långt kan du själv ta dig? 🙂 Vi kanske båda kan kolla runt lite på transportsajter och så!
Kan också tillägga att ungarna kommer att bli ringmärkta om inte köparen önskar annat. Om det är så att köparen vill att kaninen ska öronmärkas kommer denne att få stå för större delen av kostnaden då det hos mig är för dyrt för att jag ska kunna gå runt annars. (400 kr)
Winters Blåklint
Blåklint är en orädd och nyfiken liten kanin. Hon tycker
mycket om att utforska världen runt omkring sig och är
mycket livlig. Hon kommer fram och hälsar när man kommer till buren och hon har inga problem med att bli buren. När hon anser sig färdig med att utforska ligger hon mer än gärna och myser i famnen.
Winters Näva
Näva är lika orädd som sin syster och älskar att kela. Hon kommer liksom
sin syster fram och hälsar när man kommer fram till buren och hon vill gärna
bli klappad och upplyft. Medan hennes syster utforskar ligger Näva gärna
och myser. "Visst, utforska är väl kul… men mysa är skönare" verkar vara
hennes tanke. Ibland ger hon dock efter för äventyrligheten och följer med
sin syster på upptäcksfärd!
Så lägger jag intresse på Näva! ;)
Okej! Vad roligt! Vill du tinga henne eller väntar du tills vi har hittat någon lösning på transport? 🙂
Jag väntar gärna med tingning tills vi hittat transport! Letar på :)
Okej! Jag letar också runt en del, har tyvärr inte hittat något på transport.ifokus. Har nu kollat på djurtransporthjälpen (tror jag det heter) på facebook. Borde vi/jag/du kanske lägga ut en annons efter transport? 🙂
Det får någon av oss gärna göra haha! Jag kan lägga ut på några av de sidorna jag är medlem i :)
Okej, vad bra! Jag fixar på några stället också!🙂
Näva är såld!