Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikettklotterplank
Läst 737 ggr
[EM_L]
0

Klotterplanket #1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan vi klottra på om allt möjligt mellan himmel och jord! 😁

• Redigerat 2022-06-28 13:07 av [EM_L]
  • Redigerat 2022-09-16 07:42 av flocken
[EM_L]
0

Har äntligen blivit svalt här och kylig luft. Bevies har verkligen inte varit på topp de senaste kvava dagarna och har bara sprungit och gömt sig för att sova under sängen där det är som svalast under dagarna.

Nu springer han runt mitt på dagen och ställer till med extra bus 😜 När det blev betydligt kallare igår kväll och jag öppnade fönstret för att vädra ut den kvava luften så lade han sig platt som en pannkaka på golvet där det fläktade och tuggade så nöjt och avslappnat.

Maleficum
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Här är det fortfarande äckligt varmt och Moira har främst spenderat dagarna med att ligga och sova.

Har ett utrymme under ena köksskåpet där det saknas golv (just för kaninernas skull la vi aldrig dit golv eller satte sockel på skåpet efter att pappa renovera mitt kök och vi tog bort ett högt skåp som stod där) och jag har lagt dit en fryst 5liters dunk under dagarna för att skapa en sval plats åt henne (igår var det 22 grader där när det var 27-28 grader i resten av huset så det funkar jättebra).
Men ibland verkar hon villa ligga mjukt och hon lägger sig ute i värmen en stund :P

Så fort det varit svalare ute än inne så jag kan börja vädra har hon skuttat ut på tomten och spenderat de sena kvällarna där.

Imorgon blir det förhoppningsvis svalare så ska se om jag kan försöka raka ner henne lite då pälsen börjar bli lite lång (och tovig) igen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[EM_L]
0

#2 Verkar ha det mysigt där under😃

Själv ska jag väl pyssla en grävlåda av en plastlåda och ha i ekologiskt, ogödslat jord att ställa någonstans svalt.

Bevies är verkligen upp och hoppa på nätterna när det är svalare, men knappt.

Hur går det med Moira dock generellt? Framsteg?

Maleficum
0

#3: Hon gör stora framsteg men hon blir fortfarande triggad av de mest konstiga saker, tex så tog jag fram men tunna morgonrock nu när det blev varmt och hon fick panik första gången hon såg mig ha den :( fick ta av den och hänga på stolen (så den hängde ner mot golvet) och sen sitta med godisar för att hon ens skulle våga gå nära den. Tog några dagar (när jag haft den på i princip hela dagen) men nu verkar det gå bra att jag har den utan att hon reagerar nämnvärt på den.
Råkade stänga in henne i badrummet en gång också (hon är så extremt ljudlös så märkte inte att hon kom in och gömde sig under badkaret) och så fort jag upptäckte det (var inte länge hon var där) och gick för att släppa ut henne så var hon helt panikslagen och hade flyttat runt allt löst (troligen för att hitta en väg ut) och satt bara och tryckte i ett hörn och vägra ta godisar eller ens röra sig.
Hon är fortfarande mer "känslig" när det är mörkt och blir lätt rädd om jag bär på saker (vissa grejer är värre än andra) men hon verkar komma ur skräcken fortare nu än tidigare.
Hon har ju helt klart psykologiska men från tidigare hem men är verkligen jätteskillnad från när hon kom (och blev 100% bättre efter att Wulfe försvann, även om det var extremt tragiskt han behövde avlivas så var det verkligen det bästa för både honom, Moira och mig).

Senaste gångerna jag lyft henne (för att fixa lite pälsvård) har hon vänt sig om för att tigga godis så fort jag satt ner henne istället för att springa och gömma sig och sen vägra låta mig komma i närheten på två dagar (som det var i början), hon får inte panik på samma sätt heller när man lyft henne som hon fick i början. Hon blir dock jättestressad av borstning (sitter och stressgäspar) så nu försöker jag istället hålla pälsen nerklippt (och försöker klippa bort tovor när de dyker upp) även om det inte är angora päls utan mer åt fuchs hållet fast ändå inte riktigt det heller :P bara extremt jobbig lätt tovad halvlång päls som växer ut i konstiga faser). Har kunnat raka och klippa stor del av ryggen och bakpartiet medan hon ätit havre utan allt för stora problem (hon kan lätt bli sur) och har lyckats klippa fram på bringan någorlunda bra medan hon ätit (men får inte använda rakapparaten där om jag inte håller fast henne).

Hon har helt klart egna åsikter och är extremt grinig nu i värmen (massa morrande och boxande om man råkar irritera henne) och håller mig på tårna, verkligen stor personlighet! Efter att Wulfe försvann har hon börjat hoppa upp i sängen på morgonen och springer runt mig som en dåre för att få upp mig! Får också ryck att springa som en dåre och göra glädjeskutt runt huset för att sen avsluta med att kasta sig upp i soffan och sätta sig på soffans armstöd för att stirra ut mig i hopp om godis.

Gos är hon inte så road av men ibland när hon vilar så tillåter hon mig klappa lite och har fått massera rumpan vid två tillfällen (något Kenzie älskade) men hon gillar inte när man håller på med öronen (misstänker hon kan ha blivit lyft i öronen).

Funderar på att försöka köra klickerträning med henne i höst (när gräset börjar försvinna och hon börjar få mer pellets igen) hon är ju väldigt matmotiverad men blir ju samtidigt väldigt lätt sur och irriterad.

Blev väldigt långt nu och skulle kunna fortsätta ännu längre 😂

[EM_L]
0

#4 Oj oj! Det låter verkligen mycket men är glad att det är några framsteg iallafall. Känns verkligen som hon är en traumatiserad liten en :/ Låter som en barnfamilj med skrikiga barn och som bär helt och hållet fel (med tanke på öronen) och föräldrar som inte brydde sig.

Maleficum
1

#5: Ja, barn var ju involverade. När min kompis man och syster var för att kolla på dem så blev de insläppta av grannar till en bakgård där kaninerna var. De fanns varken mat, vatten eller skydd där och kaninerna var såklart rädda. Familjens barn kom hem och började jaga kaninerna och försökte sparka och stampa på dem så man kan ju bara tänka sig vad de gjort med de när inga främlingar var där och såg.
De hade svårt att fånga dem speciellt Moira för hon var så rädd. Och på det så var båda väldigt toviga (Wulfe hade ju 2 cm tjocka kompakta tovor över hela kroppen, Moira var iaf lite bättre och hade tovfria ställen) så de var säkerligen i smärta bara därför (och speciellt Wulfe som verkade ha extremt känslig hud och obehag i huden).

Gissar på att hon aldrig kommer bli helt fri från trauma och kommer nog alltid bli triggad av vissa saker (ytterskor och ytterkläder är fortfarande en sådan fast jag försökt jobba med det) men är ändå överraskad över de framsteg hon gjort på relativt kort tid. Men tror det hjälper mycket att hon får bli ordentligt bortskämd och får bestämma mycket själv (är endast när jag måste raka ner hela henne hon inte får bestämma eftersom det måste bli gjort för hennes skull).

[EM_L]
1

#6 Fy fan hur man ens kan behandla djur på så sätt och att föräldrarna låter det ske. Allt för vanligt dock att kaniner ses som bara gosedjur…

Är glad att de hamnade hos dig och att Wulfe fick spendera sin sista tid hos dig. Även om det förmodligen blir väldigt uttröttande för dig kan jag tänka mig så ger det ju ändå något i slutet mer eller mindre.

Kommer ihåg när jag hittade och fångade in Vide. Min mentala hälsa var ju helt körd i botten, var fylld med ångest och kände skuld för något som inte var mitt fel. När jag såg hur Vide var, hur hungrig, svag och allt så hjälpte det ju inte direkt min mentala hälsa då jag gett upp på mänskligheten. Fast känslan då jag tog honom och höll honom nära var ju att jag fick rädda någon som annars inte hade klarat sig.

Maleficum
0

#7: Ja ,det är verkligen hemskt hur en del behandlar djur, och som du säger, så far många kaniner illa bara för de anses vara "enkla nybörjardjur till barn".

Har helt klart tagit mycket mentalt att ta hand om dem, speciellt Wulfe med hans päls och hudkänslighet (satt och grät varje gång jag behövde klippa honom vilket jag behövde göra vart tredje vecka pga pälsen tova sig direkt nere vid huden och han blev så stressad och fick sån panik så fort det råka dra lite i huden så han sprätte utan förvarning så var nära att klippa i honom flera gånger. Trots sederande och ångestdämpande medicin och hjälp av en till person för att hålla lyckades han sprätta sig loss några gånger och det var extremt läskigt när man behövde raka främst runt kön och halsen (han fick tovor överallt! även på halsen och käken och både på och under tassarna så var tvungen att klippa bort pälsen under tassarna). Han ville ofta gosa men kände sånt obehag så han maniskt börja klia sig och om Moira var nära attackera han henne (så hon var ju alltid nervös och på tårna nära honom för han var så oberäknelig). Veterinären konstatera att han var i en klass för sig när det kom till hanteringen och eftersom vi inte hitta några medicinska orsaker till hans problem så besluta vi tillsammans att det var bäst för honom att få somna in. Han fick iaf en chans och ett halvår av "lyx liv".

Hade det inte varit för att någon fått för sig att avla på söta långhåriga kaniner hade både Moira och Wulfe troligtvis haft betydligt bättre liv och Wulfe hade troligtvis kunnat leva så det gör mig så otroligt ledsen när man ser alla dessa långhåriga kaniner (speciellt blandraser) som säljs till barn och avlas hej vilt på utan kunskap om hur päls fungerar och då är ändå angorakaniner "min" ras och jag har haft (och fött upp) angorakaniner i över 20 år (och haft kaniner med varierad päls kvalitet men ingen med så kass päls som Wulfe hade eller så konstig päls som Moira har).

Och nu känner jag mig irriterad bara av att tänka på det 😆

[EM_L]
1

#8 Ja det är mycket avel och felavel på kaniner överhuvudtaget. När man avlar rätt och med full koll så brukar ju dessa olika problem undvikas.

Förstår att du känner dig irriterad😒

Maleficum
1

#9: Eller hur, angorakaniner är ändå bra exempel där ordentlig avel för bra, underhållsfri päls eftersträvas och, så länge, seriösa föder upp som även använder pälsen (då vill man ju inte ha tovor i den) så funkar det ju, men när "kreti och pleti" vill föda upp långhårskaniner för de är söta och populära så blir det ju fel (och det gäller väl egentligen all avel av alla typer av djur).

Jag, som ändå haft angorakaniner såpass länge, har alltid lärt mig något nytt om pälsen och hur den funkar med varje individ jag haft (eftersom de alla varit lite annorlunda både pälskvalitet med också kanin individen, har tex innan Wulfe haft en håröm kanin som dock inte var lika extremt håröm, och har klippt alla på lite olika sätt som funkat bäst för individen) när då barnfamiljer skaffa dessa långhårskaniner till sina barn utan kunskap om hur kaniner och framför allt pälsvård fungerar så ser jag lite rött för jag vet att det är kaninen som får lida för det.

Samma att jag inte gillar när de avlas på för mycket fluff i ansikte och på öronen (oavsett om det geller angora eller "teddy") eftersom det tar bort kaninens funktion att kunna svalka sig och kunna se ordentligt.

Men för något mer upplyftande och tillbaka till Moira så är hon så söt och följer efter mig här hemma tex om jag går på toa ska hon med in dit och har hon inte redan gått och lagt sig under sängen på kvällen så springer hon med mig in i sovrummet när det är sovdags 😍 så även om jag fortfarande råkar skrämma henne ibland så verkar hon ändå lita på mig och gilla mitt sällskap (bästa viloplatserna när det inte är äckligt varmt är antingen på "björnfällen" bredvid datorbordet eller mattan på andra sidan datorbordet om jag sitter vid datorn). Det är verkligen de där små sakerna som verkligen värmer mest i hjärtat också!

[EM_L]
1

#10 Ja fluff i ansiktet må vara sött men man MÅSTE ju tänka på vad för nytta det har för kaninen, i princip ingen. Människan har varit för själviskt många gånger i avel på både kaniner men också djuren bara för att ett visst utseende verkar charmigt eller vackert men man tänker inte på defekter och hälsoproblemen som kan uppkomma.

Själv skulle jag vilja veta allt och typ så mycket mer ifall jag någonsin skulle ta mig an en kanin med längre päls än vad min lejonkorsning Mira hade 😂 Men återigen ifall man köper då från uppfödare så blir det ju att man söker en uppfödare som avlar på så friska kaniner som möjligt som har bra håranlag för att undvika komplikationer. Omplaceringar kan vara en helt annan historia och det skulle jag inte ens tänka på att ta mig an utan riktigt rik kunskap eller innan jag skaffat mig en långhårig kanin från uppfödare innan. Själv älskar jag ju de charmiga teddy dvärgvädurarna men är inte beredd på att handskas med deras päls, yet alone en angora kanin.

Kunskapen om dessa missförstådda djur måste ju verkligen spridas.

Så gulligt 😍 Jag blev själv rätt förvånad över att Vide var så trygg hos mig trots tillståndet men det visade sig att han visst hade haft en bra kaninägare som olyckligtvis hittade en dålig kaninpassare :/

Älskar när Bevies hittar på sina små, ofarliga bus även om det är så jobbigt att se på när han tar tag i pennor och papper och slänger på golvet när han vill ha uppmärksamhet eller är förbannad för att jag glömde kvällsmat-tiden. Eller när han stjäl min hand för att bli kliad på huvudet mitt uppe i när jag sitter och redigerar bilder eller skriver på fanfictions eller böcker och är fullt upptagen. Då ska han komma och ha uppmärksamhet, däremot ifall jag inte är upptagen då ska han minsann inte ha gos 😂

Små saker värmer verkligen hjärtat, speciellt när jag som person försöker att glädjas av minsta lilla sak. Regn ute? Ja då sitter jag hemma och läser eller har mysigt medans jag tänker på hur regnet ger vatten åt djuren och träden 😃

[EM_L]
1

Bra exempel på en tjuv 😃 Sitta på mappen med alla teckningar och målningar från skolan ska han också göra när han är förbannad över att jag inte ger tillräckligt med uppmärksamhet och är upptagen. Herrn som får typ gos konstant tycker detta 😂

• Redigerat 2022-06-28 16:13 av [EM_L]
Maleficum
0

#11: Kenzie var väldigt mycket för att få gos på sina villkor, allra helst ville han ha god om jag satt riktigt obekvämt samtidigt! Försökte jag sätta mig mer bekvämt då var han färdig 😂

Känns ofta som hans ande är kvar och viskar i Moiras öra för redan från dag ett har hon gjort så många saker som Kenzie gjorde för att få uppmärksamhet! De lär sig verkligen fort hur och när de ska vara som mest jobbiga för att få som de vill ;)

Även om värmen just nu gör det betydligt lugnare (men det ska bli svalt i morgon så då lär det vara fullt ös misstänker jag).

Har ju inte bara Moira som söker gos, Sixten är lite kär i datormusen och ska alltid bygga bo till den (och picka på knapparna när jag håller på så helt plötsligt öppnas fönster och allt möjligt). Han gillar också att skicka meddelanden till folk (trampar runt på tangentbordet).
Dock är det skönt nu i värmen när han kommer flygandes för det svalkar lite.

[EM_L]
1

#13 Hahah kanske är det så att Kenzies ande lever kvar för att fortsätta göra livet komplicerat för dig 😂

Ja Bevies blev extra busig med extra krydda när det blev svalare sent igår natt.

Känner ju verkligen igen det med knapparna och tangentbord hos Bevies 😂 En gång fixade han nästan virus på min Macbook och lyckades tillochmed söka på något som jag inte ens visste fanns.

Maleficum
0

#14: Moira sökte upp en låt jag aldrig hört talas om (men som var riktigt bra) när hon var upp på datorbordet (hade glömt skjuta in stolen under bordet). Hon lyckades även vrida skrivbordet så jag fick vrida huvudet för att kunna se saker korrekt (som tur är har jag själv råkat göra det förut så kom ihåg hur man fick tillbaka det, dock extra krångligt då jag har två skärmar).

De ser ju helt klart till att man aldrig har tråkigt!

[EM_L]
1

Konstiga kryptiska meddelanden skickar han också till mina vänner. En gång lyckades han skriva en hel A4-sida

#14 Hahahah wow tyckte väl att du skulle lyssna på den låten då. Nä men det är ju sant, man har aldrig tråkigt. Därför tycker jag att det är så synd när kaniner inte riktigt ses av allt för många som väldigt personliga individer med deras finurliga planer.

Maleficum
1

Innan jag fick min första kanin så ville jag aldrig ha kanin för de verkade så tråkiga (främst träffat deprimerade kaniner i små burar) men så skaffa mina kusiner kaniner och den ena var väldigt aggressiv (bet utan att släppa taget, berodde troligen dock på att han hade epilepsi och försvann i sin värld och när han vakna till blev han rädd om man plötsligt stod där) så de fråga om jag ville ta honom (och jag har svårt att säga nej till djur som behöver hjälp) så det gjorde jag! Lothus var född 2000.

Upptäckte att de är individer med väldigt mycket personlighet om de bara fick chans att uttrycka det (han bodde i utebur men var ute i hage så fort någon var hemma och var även med på "äventyr"). Han bet aldrig mig (lärde mig läsa honom och vad som triggade honom) mer än i byxben under de sämre dagarna. Älskade gos! Var på den tiden innan all fakta var lättillgänglig och all ny info och fakta om kaniner så blev ju en hel del fel när det kom till kost och grejer men hängde på kanin-net mycket när jag väl fann den sidan och lärde mig nytt hela tiden. Tyvärr blev han bara 1 år och tre månader då han hög tag i en räv i nosen och eftersom han inte släppte taget bröt han nacken :( Men efter det så var jag såld och hade länge kikat på angorakaniner så jag skaffa min första angorakanin 2001 (sökte och läste på så mycket som möjligt om dem och pälsvård innan hon kom hem, har fortfarande kvar de böckerna jag skaffa från angoraföreningen även om de är rätt gamla och inte helt korrekta med dagens standard) efter honom och har haft angorakaniner ända tills nu (misstänker Moira är någon form av angorakorsning) och alla har lärt mig något nytt (Kenzie, som var min senaste, är nog den som lärt mig mest eftersom han blev blind så tidigt).

Känns nästan lite som att cirkeln är sluten nu. Börja med en aggressiv svart kanin (dvärgvädur) och har nu en svart lite grinig kanin och båda är omplaceringar (även om jag ju kände och träffat Lothus sen han var lite). Hade ju egentligen tänkt ta paus efter Kenzie men det ville tydligen inte ödet :P Troligen är det något mer jag behöver lära mig om kaniner ;)

[EM_L]
1

#17 En kanin som bet en räv i nosen? Imponerande hahah men glad att han fick ett liv hos dig även om han inte blev särskilt gammal.

Egentligen skulle jag inte ha någon mer kanin efter Mira på några år, men ensamheten och dagarna blev för tråkiga oavsett vad jag hade att göra och gjorde. Skolstudierna var på topp men det kändes ändå så… tråkigt och ensamt.

Maleficum
1

#18: Fick tillbaka Sixten (min egna uppfödning) så hade tänkt ägna mer tid åt honom samt att jag tänkt ha hem hunden mer (pudel som heter Mira ;) som främst bor hos mina föräldrar men fortfarande har lite för mycket jakt instinkt så hade henne inte så mycket med Kenzie för han tyckte hennes energi var jobbig och hon hade svårt att slappna av här hemma) men så blev det inte :P

Får öva mer med både Mira och Moira så de förhoppningsvis kan samexistera här hemma (även om man kanske få ha lite galler emellan och inte kan lämna de själva tillsammans) så jag kan ha Mira på besök lite oftare i framtiden (hon mognar ju mer för varje år också).

Maleficum
1

Lyckades, under protest, raka/klippa halva Moira idag innan hon sa blankt nej. Tyvärr ser det inte ljust ut för henne heller när det kommer till pälsen :(så mycket tovor överallt där det är väldigt svårt med pälsvård (även om hon skulle vänja sig vid borstning). Fick lämna tovor kvar på vissa ställe (bla könet) för det helt enkelt inte går att få bort utan risk för skador :(
Börjar även misstänka neurologiska problem för har sett igår och idag att hon ibland har lite svårt med balansen och när jag håller på vid rumpan (antingen klipper, borstar eller kliar) verkar hon få irritation i ena örat och börjar skaka och klia (liknande som Wulfe). Hon har även alltid haft lite annorlunda skuttstil (inget som syns jättetidigt) och sitter ofta mer på ena bakbenet. Kanske hon fått någon skada i tidigare hem? Samtidigt är hon en klättrare och kan hon ta sig högre upp någonstans så tar hon dog högre upp! 😂

Varför kunde hon inte bara vara normal pälsad eller ha lättskött angorapäls 😭 hade verkligen hopp om att hennes päls skulle vara bättre än Wulfes för det verkade som det tidigare men vet inte om kastreringen spelat in och gjort den värre eller om den bara råka vara i "rätt fas" förra klippningen (för en månad sen). Hundar kan ju få sämre päls efter kastrering men aldrig hört om kaniner kan få det (märke ingen skillnad på mina kastrerade angora hanar).

Har verkligen gått från att vara jätte positiv över hennes framgångar till att nästan helt förlorat hoppet 😢

[EM_L]
0

#20 Tråkigt att höra. Men går det inte att klippa bort tovor hos veterinär när hon är nedsövd eller är hon känslig för narkos?

Kanske det är något att undersöka då, ifall kastrering kan göra skillnad för pälsen på både gott och ont.

Jag förlorar iallafall inte hoppet än! Hejar på dig och Moira 🥰

Maleficum
1

#21: Hon är redan kastrerad (kastrera henne i början på Mars) och då raka de hela underredet på henne så gott de kunde (kaninpäls är ju inte det lättaste att raka…) och kunde klippa en del tovor när hon kom hem och fortfarande var sömnig. Första rakningen efter gick rätt bra och hon hade inte så mycket tovor som hon hade denna gång :(

Hade hon bara behövts klippas 1-2 gånger om åter hade man ju kunnat söva och raka men de vill inte söva så ofta som varje månad som det verkar behövas för henne (eller vart tredje vecka som det blev med Wulfes päls).

Men vet inte om det skulle bli bättre av att söva och verkligen raka bort allt (vilket är väldigt svårt då hennes päls är så tjock och mjuk så man kommer inte ner i den men är hon sövd har man ju iaf en chans att "gnaga" sig igenom den på ett annat sätt än när hon är vaken) fast samtidigt vill man ju inte raka bort pälsen under tassarna.

Får se hur det går under sommaren (och får se om jag kan få henne att acceptera borstningen mer).

Får se när jag tar andra halvan på henne, om jag gör det om någon dag eller väntar tills vi kommit ner till landet (typ nästa vecka) där jag kan få lite hjälp att hålla (önskar alltid man hade fler armar när man klipper kaninerna).

[EM_L]
0

#22 Ah, det låter väldigt krångligt och tråkigt att det ska behöva bli så.

Hoppas verkligen att det reder ut sig och att hon blir lugnare de gångerna du behöver klippa henne!

flocken
1

Var ute med en av mina kaniner som är här för adoption.
En äldre kvinna stannade och tyckte jag hade en söt hundvalp.
Otiz är dvv/belgisk jätte 5 kg

På bild bredvid min Panzar, dvv på 2,5 kg.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[EM_L]
0

Vilka sötnosar 😍

Maleficum
0

#24: Min första angorakanin jag hade (långt innan sociala medier och alla populära angorakanins konton) så fick jag frågan om hon var ett får och även om hon var en hund eller en katt (var helt enkelt många som inte förstod hon var en kanin när hon var fullpälsad).

flocken
1

#26: ett får 😄🐑 brukar inte de vara lite större?
Okey då att de trodde att Otiz var en hundvalp. Hade ändå hund sele och flexi på honom.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Maleficum
0

#27: Det var precis min tanke också när han fråga 😂

Ja, det är ju ändå lite förståeligt och speciellt då han ju är en lite större kanin (och finns ju massa små hundar som ser väldigt olika ut).

flocken
0

#28: ja dessa stora är inte jätte vanliga att se ute.
Men så snäll han är

…………………………………..

Maleficum
0

#29: Härligt när de är snälla :) Gör det ju lättare att hitta hem till dem också!

[EM_L]
1

När jag tog Vide från parken där jag hittade honom och bad folk runtomkring mig om hjälp så trodde de att han var en hund. En belgisk jätte unge som redan var så stor vid 5 månaders ålder. Fick säga till alla "Nej detta är en belgisk jätte kanin unge som kan bli ännu större än detta" 😂

Jag saknar verkligen denna mysiga herre. Gav mig någon slags kärlek för belgiska jättar, definitivt en tanke på dem i framtiden 🥰

Maleficum
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#31: Denna sötnos fick mig förälskad i belgiska jättar och jag var så sugen på att stoppa honom innan för tröjan och sno med honom hem ;) Dock lite svårt på en utställning full av folk mitt under bedömning 😂
Också lite svårt då jag hade med två kaniner själv och inte hade bil utan fick ta buss.

flocken
0

#30: kommer bli svårt att släppa honom o hans bror.. Så mysiga

…………………………………..

Maleficum
0

Min lille Lupin blev så kär i kaninen i buren bredvid 🥰 De satt/låg bredvid varandra hela dagen.

[EM_L]
0

#32: Så söt 😍 Kommer ihåg den sista dagen jag träffade Vide hos min vän som övertog honom. Han skulle sitta och mysa klämd mellan mig och armstödet på soffan, där var det som skönast 😂

#34 Fluffboll! Vilken söt en.

flocken
1

#31: de två jag har hemma för adoption är dvv/belgisk jätte. Ser ut som fransk vädur.
Min första riktiga erfarenhet av jättar. Så underbara

…………………………………..

[EM_L]
0

#36 Om man ändå hade plats och ekonomi för 5 kaniner… 😭 De har alltid varit så nära mitt hjärta. Vet att en fransk vädur jag träffade som yngre fångade mitt hjärta också.

flocken
0

Får se hur det går nästa fredag då jag går på semester och ska ut till stugan med alla djur..
7 kaniner varav 2 st väger 4 kg, 2 st 5 kg, och resterande 2 är dvärgar +unge.
Bil, båt, fyrhjuling..

…………………………………..

flocken
1

#37: en mer eller mindre 😉 dessa kan gå under mindre hund istället. Hans bror är svart, ett öra upp o ett ner

…………………………………..

Maleficum
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

#35: Lupin var min lilla teddybjörn/bebis. Skulle bara behålla en hona ur kullen (Nymphadora) men Lupin hoppa in i hjärtat på mig och jag kunde inte göra mig av med honom! Så det blev att spara honom också.

Fluffet Lupin och syrran Nymphadora, Var så intressant att ungefär hälften av kullen blev mer lika mamma Dafne med lite skägg och örontoffsar och resten blev megafluff med massa päls på öronen och massa pannlugg! Även deras personligheter var som natt och dag. Lupin var rätt "korkad" och Nymphadora var supersmart (hon och syrran Bellatrix samarbetade så de kunde rymma innan hon och resten av syskonen flyttade).

Lupin "ändrade" utseende också genom åren och var riktigt fluffig ett tag.

Sista bilden är på Nympfadora och mamma Dafne.

Maleficum
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Nymphen som bebis. Ena bebisen, Ginevra, hade öron som gjorde lite som de ville. Nyklippt Dafne med alla sina nio oklippta bebisar.

Alla gick frigående inne i vardagsrummet (där jag bodde då, hade en fantastisk sambo som tillät mig ha både kaninungar och undulatungar och massa akvarium).

Kan sakna mina bebisar men saknar verkligen inte jobbet med det eller oron över att inte veta vad som hände med ungarna när de flyttat (hade kontakt med iaf en av köparna ett bra tag).

Har fött upp mycket djur genom åren men numera skulle jag nog ha väldigt svårt för det eftersom det aldrig går att garantera att ungarna får bra hem (om man nu också bortser från att marknaden är helt övermättad på de flesta husdjuren).

flocken
0

#41: jag har bara haft en kull. Där vet jag var alla är o har det bra. Tyvärr fick vi avliva den jag sparade.
När jag hade marsvin hade jag några kullar/år. Men de registrerades.

…………………………………..

Maleficum
0

#42: Hade jag haft kull idag hade jag varit mer noga att faktiskt få kontaktuppgifter till alla köparna (födde upp med stamtavla så skulle egentligen tagit kontaktuppgifter på alla och skrivit i stamtavlorna men missade helt det tyvärr) så det hade varit lättare att haft koll.

Men iom att de var öronmärkta så hoppas jag iaf jag blivit kontaktad om någon av mina kaniner blivit upphittade av någon anledning (eftersom uppfödarnumret var registrerat hos kaninföreningen) och det var väl en klen tröst iaf.
Men eftersom det var angoror var jag ju extra noga att köparna visste vad de innebar och fler gick ju till andra angora ägare. Men var som sagt många år sen nu (de föddes 2008 så ingen av de har väl varit i livet på länge nu).

Hade en tjuvparnings kull något år efter (men blev bara tre levande som tur är) och där hade jag koll på två av ungarna iaf.

När jag skaffa Kenzie var ju planen att jag skulle börja föda upp igen (skulle egentligen börja med en hona men så var jag iväg till uppfödaren och Kenzie tryckte in huvudet under armen på mig när jag skulle sätta tillbaka honom i buren och då sa hjärtat att han var min) men så blev han ju blind och mina planer ändrades (och det är jag glad för nu).

Var verkligen tragiskt det som hände din lille bebis :(

flocken
1

#43: ja att få allt rätt är inte lätt.
Med omplaceringskaninerna skrivs kontrakt att de inte får säljas vidare. Utan kan de inte ha de kvar så ska de tillbaka hit.

…………………………………..

flocken
1

60 balar som bara är mina. 12 stycken följde med hem.
Nu har vi 12 stycken bokade hos en annan bonde oxå.
Drygt 420 kg här och drygt 180 kg på andra stället

…………………………………..

• Redigerat 2022-07-02 11:29 av flocken
Maleficum
0

#44: Det är bra :) Skulle nog fixa något liknande i dagsläget om jag börjar med någon form av uppfödning igen (även om det nog troligare skulle bli fåglar igen i dagsläget).

flocken
0

#46: får bara hoppas att de kontaktar mig om något händer.

…………………………………..

Maleficum
0

#47: Ja, även om man skrivit kontrakt så kan man ju tyvärr inte garantera att de kontaktar en om något händer. Men det ökar väl iaf chansen.

[EM_L]
0

Det är ytterst svårt att veta ifall personen fråga i sig är faktiskt seriös eller inte, många fall verkar personen vara seriös men när de visar sin sanna sida eller något blir man ju osäker.

Iallafall, städade åt Bevies igår och det blev jord över som blivit nerkissat och bajsat som jag ska använda som naturlig gödsel nere på gården där det planteras. Kan nog vara uppskattat!

Fick lite bladgrönt idag och just nu ligger han och sover.

flocken
0

Hjälp så trött.
Vi hade grillkväll /fest igår. Grillade, spelade kubb och drack lite cider och tequila rose. Somnade inte förrän 00:30.
I em fick vi besök. Så blev sen middag. Men börjar inte jobba förrän 07:30 imorgon och semester efter denna vecka

…………………………………..

flocken
1

Någon som njuter av sommaren och bad.

…………………………………..

Maleficum
1

Idag fick jag hjälp av mamma så har äntligen klippt det sista på Moira (är väl dock lite på tassarna + klor som också skulle behöva klippas men det får vänta några dagar nu).

Såklart inte poppis :( och behövde verkligen de två extra händerna för att bli klar men det är så skönt att äntligen få bort de sista tovorna!

Hoppas verkligen inte kastreringen gjort hennes päls sämre och detta bara var en oturligt tillfällighet att den var så illa denna gång.

Fridaaaa
0

Sitter och dricker kaffe i lugn och ro - de andra sover :) Bästa med att jobbkvällar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM_L]
0

Ska till banken idag då jag inte lyckas få ut mitt studiebidrag även om den mängden sägs ha satts in av CSN, påstår de. Så är tidigt uppe för att vara där innan de öppnar.

Annars är jag ute en stund efteråt beroende på hur det går och om jag får pengarna. Ska skriva lite för fototävlingen och kolla artiklar :)

Fridaaaa
0

#54 Trodde inte man fick csn under sommaren? :P
Hoppas att det löser sig :)

flocken
0

#55: det ska man inte få. Jag fick inte. Utan blev soc. Tror även det gäller de i gymnasiet

…………………………………..

[EM_L]
0

Jo man får det sista Juni då jag pluggade under Juni. Visade sig att ungdomskortet hade blivit spärrad efter att jag varit 18 sedan i Oktober. Tog tiden på sig minsann! :p Löste sig dock.

flocken
1

Semester boendet för alla kaninerna klara

…………………………………..

flocken
0

Typiskt att det regnar hela dagen när man behöver vara ute o städa hagar och städa hundarnas rastgård.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Ja jag skulle storstäda i kaninboden men blir inget i detta vädret.
Men, gräs mm mår bra av detta, så det växer på igen, vilket ju är positivt.

[EM_L]
0

Saker kom i vägen när jag skulle skriva på artikeln angående SKVF och omplaceringshem. Dock har jag börjat med den nu så borde inte ta så lång tid innan den är ute :)

flocken
1

Godkväll
Imorgon är det dax att åka hem.
På fredag fyller min man 41 år. Tänk att han bara var 23 när jag träffade honom.
På lördag får vi besök av fridaaa och hennes familj. En av mina allra bästa vänner.
Så blir ett mindre firande av mannen. Vi bor väl 13 stycken.

…………………………………..

Fridaaaa
1

#62 Vi längtar! :D

flocken
1

Hemma efter nästan en vecka vid stugan.
Idag blir det lugnt.

…………………………………..

Fridaaaa
1

Nykomling :D

flocken
1

#65: jag sa ju att du inte skulle kunna motstå honom 😄
Ännu en kanin från mig som blivit adopterad.

…………………………………..

Fridaaaa
2

#66 Ja han är så charmig :D
Och även Zebbe gillar han :)

flocken
0

#67: roligt. Han är otrolig

…………………………………..

Fridaaaa
0

#68 Varit ute och gett de lite morot nu :)

flocken
1

#69: ska snart ut o kolla till alla… 9 kaniner..

…………………………………..

Fridaaaa
0

#70 Ska ut till mina med strax :)

[EM_L]
0

#65: Hade känn på mig att du skulle återvända hem med en annan liten söt ninis. Vilket charmtroll!

Fridaaaa
0

#72 Jättecharmig!
Idag ska jag sätta ihop han med töserna :)

[EM_L]
0

#73 Lycka till! Hoppas att han trivs med de och de med honom!

flocken
0

Nu ska bara resten få egna hem.
Kommer lägga upp en tråd om alla

…………………………………..

flocken
0

Regnade igår kväll och i natt. Vilken frisk och härlig luft.
Idag blir det att städa hagar.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Regnat här med inatt - behövligt :)

flocken
0

Fick lite städhjälp

…………………………………..

flocken
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Kaninmys hela dagen..vilket lyx

…………………………………..

Fridaaaa
0

Mina skuttar i hagen sedan imorse, nöjda och glada. De har vant sig vid skogsmaskinerna som är utanför

flocken
0

#80: jag undrar hur mina reagerar när de ska in i burarna på kvällen. De bor ju i hagarna 24/7 nu.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#81 Ja det blir spännande xD

Maleficum
0

Rakade Moira igen. Fyra veckor sedan sist och det var redan jättetovigt på vissa ställen :(

Så mycket här blivit så bra med gigantiska framsteg men tyvärr inte pälsvård eller pälskvaliten :( hon var inte glad och det tog lång tid även fast jag hade hjälp av pappa att hålla henne (han fick några rejäla rivmärken som tack).

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Är inte så hållbart att behöva klippa så ofta och behöva hjälp av någon för att lyckas.
Övar massor utan större framsteg (försöker jag öva för mycket blir det bara värre dessutom) och borstning gör henne extremt stressad (aldrig varit med om en kanin som stressgäspat tidigare men hon gör det när man försöker borsta eller kamma).

Fridaaaa
0

#83 Plutt! Förstår dig helt, ett dilemma det där.
Stressgäspa gjorde vår förra hund, när hon kom till oss och även få grejer under tiden vi hade henne med, illa skött från förra hemmet, men aldrig sett en kanin göra det

Maleficum
0

#84: Har, som sagt, aldrig sett en kanin göra det tidigare heller. Första gången hon gjorde det trodde jag hon höll på att dö (att hon inte fick luft) och blev jätterädd!

Är verkligen inte roligt att se när de blir så stressade speciellt inte över något man vet man kommer behöva göra ofta (som borstning för att undvika tovor).

Fridaaaa
0

#85 Nej det är inget vidare :(

[EM_L]
0

#83 Lillen då :(

Blir alltid jobbigt när kaninerna blir stressade. Även om jag kan hålla i Bevies korta stunder och jag tränat honom så hatar han fortfarande att få klor klippta. Dock lyckligtvis lugnar han sig ner snabbt när han väl fått belöning.

Fridaaaa
0

Skye ska kastreras på måndag - så nervöst!

Maleficum
0

#87: Sist jag klippte klorna på Moira stress gäspa hon och vägra ta godis och det sluta med att jag fick "ligga" på henne för att lyckas (märkt att det funkar bäst om hon får ha tassarna kvar på underlaget men svårt att hålla henne stilla då och så ser man ju dåligt så vågar inte kippa så mycket som kanske skulle ha behövs men som tur är verkar hennes klor inte bli extremt långa). Hjälper ju inte heller att hon har svarta klor :P

Var skönt när hon kastrerades för då klippte de i klorna och raka underredet medan hon sov :) fast de lyckades ändå inte raka henne helt naken som de varnade för eftersom pälsen är riktigt tjurig att klippa med maskin.

[EM_L]
0

#89 Svarta klor är ingen vidare, Bevies har väldigt mörka klor att det knappt räcker att hålla ficklampa under. Får ha en strålkastare :p

Super varmt idag med 32 grader här! Bevies mår lyckligtvis bra och tvättar sig men ska få lite bladgrönt medans jag tar en snabb kall dusch för jag är motsatsen till honom, mår piss :P

Maleficum
0

#90: Har varit lite bortskämd med att ha kaniner med ljusa klor ganska länge nu så det är verkligen inte kul att vara tillbaka på svarta klor. Även om hundens kör är svarta är dem ändå mycket lättare att se hur mycket man kan klippa på än kaninens.

Lilla busfröet har haft ner hinken men bajs och kissit toaströ på golvet bara för att hon vill jag ska gå upp och släppa ut henne 😒 annars brukar det främst vara pottan hon kastar i backen vilket känns bättre då det inte blir massor att städa efteråt.

flocken
1

Vi har slappardag. Gör ingenting

…………………………………..

Maleficum
0

#92: Mysigt!

[EM_L]
0

Bevies har blivit lite av en kanin fylld med risker så ska köpa kompostgaller efter jobbet och bygga ihop en lite större inhägnad där han får vara när jag är iväg på studier eller borta längre perioder.

Maleficum
0

Behöver införskaffa ny laddkabel.. Har alltid varit noga med att lägga undan sladden men av nån anledning har den lyckats åka ner ändå så Moira nådde den.

• Redigerat 2022-08-07 14:47 av Maleficum
Fridaaaa
0

#95 Och sånt hittar de direkt haha

Maleficum
0

#96: Självklart gör de ju det 🤣 tur jag har en extrasladd tills jag kan köpa en ny.

[EM_L]
1

Projekt hängnbygge kopplat med buren han har som ätplats och sin hörna har påbörjats! Bevies är såklart med och bedömer arbetet.

Fridaaaa
1

298201148_10222197463387777_2923223505757634828_n.jpg
298205330_10222197463347776_3461682823736652525_n.jpg

här byggs det hage :)

[EM_L]
0

#99 Så stort!

Såg att mina familjevänner har äppelträd så ska fråga ifall jag kan ta grenar de klipper av för Bevies så kommer de till nytta :P

Fridaaaa
0

#100 4,8x2,5 meter är den :)

flocken
0

Jag är inne i ett fruktansvärt skov med en av mina sjukdomar.
Har lyckats släppa ut 3 kaniner i stora hagen. Själv ligger jag i solstolen med flera kuddar och har koll på dom.
Imorgon har vi kalas för blivande 15 åringen. Jätte skoj när man inte kan sitta/ligga/ stå mer än i korta perioder.
Hoppas det inte blir värre.

…………………………………..

[I_love_iller1]
0

Hoppas det blir bättre!

[I_love_iller1]
0

Här är min lilla gulle plutt stjärna

[I_love_iller1]
0

image.jpg

Fridaaaa
0

#105 Söt! Men vad har du i botten`?

[I_love_iller1]
0

Valpmatta

[EM_L]
0

#105: Tycker kaninen ser väldigt ung ut..?

[I_love_iller1]
0

Japp 4 veckor elr så

flocken
0

#109: har du mamman?

…………………………………..

[EM_L]
0

Undrar samma som #110

[I_love_iller1]
0

Tyvärr så fick hon en tumör och dog

[I_love_iller1]
0

Nej nej vad snackar jag om hennes mamma är kvar hos uppfödaren vi köpte henne nyligen men sen har vi en annan kanin Magic som vi egentligen skulle ha hennes mamma men som fick en tumör och dog så då skaffade vi stjärna så att Magic fick en kompis

[I_love_iller1]
0

Frågade nu min storasyster det är hon som har koll stjärna är 2 månader

[EM_L]
0

#114 Vah? Förlåt men jag har väldigt svårt att förstå vad du menar med dina osammanhängande texter. Så jag ska bara säga kort att en 4 veckors kaninunge är för tok för ung för att vara utan en mamma då de dricker mjölk från mamman i ungefär 6 veckor, alltså skulle ungen ha 2 veckor kvar och allra helst 3-4 veckor kvar hos sin mamma.

[I_love_iller1]
0

Nej nej hon är 2 månader köpt av lalunas kaniner

flocken
0

Var tar dagarna vägen?
Jag hinner ingenting.
Har mått xtremt dåligt i kroppen en period och tillslut dalar psyket.
Jag sitter timmar ute hos kaninerna varje dag. Något som lugnar mig.

…………………………………..

[I_love_iller1]
0

Hoppas det blir bättre

Fridaaaa
0

Snart första jobbveckan gått.
Men känns som att man bor på jobbet vissa veckor

flocken
0

#119: jag vet hur det är. Skolan börjar på måndag och kommer underlätta så mycket

…………………………………..

Fridaaaa
0

#120 Ja Zam börjar förskolan på tisdag med sina 15 timmars, underlättar för Z

Fridaaaa
1

Vila i frid Aska <3

flocken
0

#122: ❤️❤️

…………………………………..

[EM_L]
0

#122: Vila i frid 🥀❤️

flocken
2

En stycke platt som en pannkaka kanin

…………………………………..

Fridaaaa
0

Puh så trött efter jobbvecka men är bara till 12 imorgon. Sedan lämna sonen och hunden hos mina föräldrar för att på lördag åker vi till Mönsterås :)

flocken
0

#126: vi barnlediga 🤪 hur kommer detta sluta.
Drängarna lixom. Herregud vilket röj.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#127 Haha ja jag kommer nog däcka sen, helt ovan vid såntdär haha

flocken
0

Lördag.
Klippa klor, bygga hagar, ha möte. Ta emot 3 nya kaniner.
Fullt upp under dagen. Sen är vi ett gäng som ska ut i mörka natten och lyssna på drängarna.

…………………………………..

[EM_L]
0

Bevies har fällt något enormt de senaste dagarna även trots att jag kammar och borstar honom typ varje dag. Visste inte ens att han kunde äga SÅ MYCKET päls :P

[I_love_iller1]
0

Lilla Magic (min dvärg Teddy) har också börjat fella något ENORMT

Fridaaaa
0

Snart höst - inte klokt vad tiden går fort

[EM_L]
0

Det ända jag ser fram emot med hösten är den tidiga perioden där alla löv blir så vackra och man kan få ljuvliga bilder… :P

Måste ju sätta ihop ett portfolio och denna säsong är perfekt för mig.

flocken
0

Slut som artist.
Fick börja dagen vid 07:45 att städa 4 hagar som såg hemska ut efter 1,5 dygn med regn.
Fixa en provisorisk hage och släppa ut alla 11 kaniner.
Långpromenad med bara 6 hundar.
Sen somnade både jag o hundar.
Sen en kort promenad och fortsätta hos kaninerna.
Flytta bur, fixa en riktig hage. Sen plocka in alla djur.
Nu är jag precis hemkommen från oss.
Pepsi max och lakrits. Sen spikmattan

…………………………………..

Fridaaaa
0

#134 En annan blir jagad av getingar…

flocken
1

Vaccinering av 5 kaniner. Självklart var sigge med.
Har världens bästa klinik bara 2 min bort.
Skickade på messenger igår och kunde komma idag.
De lyssnar på hjärta och lungor. Kollar tänder och allmän besiktning.

…………………………………..

Maleficum
0

#136: Toppen att ha en bra veterinär så nära! Speciellt när man håller på med omplacering som du gör!

flocken
0

#137: ja det är guld värt. Åker jag in med något problem så diskuterar vi vilken väg vi ska gå. Om det finns möjlighet att hjälpa hela vägen eller om avlivning är det bästa.
Som när jag åkte in med en som inte åt hö. Kanske hade hjälpt med operation. Men de rådde avlivning.
Sen att de ger % och gör xtra utöver vad vi sagt.
För de vill oxå hjälpa

…………………………………..

Fridaaaa
0

Nu hoppas vi på att getingarna försvinner, aggresiva saker alltså

[EM_L]
0

Vet inte hur många gånger jag blivit anfallen av getingar denna sommaren :')

flocken
0

Idag fick det bli en tur till apoteket för att köpa lugnande i naturläkemedel.
Hoppas att jag får sova. Får man inte sova utan bara drömma mardrömmar så orkar man tills ingenting.

Djuren mår prima. Fick bli en dag i burarna idag.

…………………………………..

Fridaaaa
0

Blåser på
Värk i magen och förkylning = ingen bra kombo

flocken
0

#142: börjat blåsa här oxå. Väntar på höst stormarna

…………………………………..

Fridaaaa
0

#142 Ja de kommer nog snart

[EM_L]
0

Blåste rikligt när jag cyklade hem, snart kommer de väl.

flocken
0

När jag släppte ut sigge innan 05 så hade vi +15 och blåste på bra. Ska börja regna i em o hålla i sig.
På söndag flyttar Tess.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#145 Mina blir inne i boden idag i rusket.

flocken
0

#147: här blir de oxå inne/ i burarna.
Har ställt in deras grävlådor.

…………………………………..

flocken
0

Kom hem igår och vi hade en skabbräv vid kaninerna.
Jag bor mitt i ett villaområde och har högt plank runt djurens område.
Jag fick panik.
Hämtade grannen som fick hjälpa mig få ut den.
Lyckades få tag i kommunjägaren.
Andra har sett den och fällor har ställts ut.
Kaninerna bor just nu i ett fängelse

…………………………………..

[EM_L]
0

#149 Ojdå, inte trevligt när sånt förekommer. Har det hänt något sedan den syntes?

Maleficum
2

Kaniner är så smarta!
Moira har, efter att Wulfe försvann, kommit upp i sängen för att sova.
På nätterna så hoppar hon upp från andra sidan (eller från fotänden när det kom till sommarstugans säng) så hon inte stör mig och lägger sig och sover en bit ifrån mig. Men på mornarna när hon anser det är dags för frukost då hoppar hon upp på min sida gärna rakt i ansiktet på mig och ska sen börja skutta runt och på mig och gärna dra mig i håret (varvat med att slicka på min kudde) och nåde mig om jag ligger och kikar på mobilen för då flyger den i väg om man inte är snabb nog att få den utom räckhåll.

Det är precis som att hon vet att hon inte får störa under natten när det behövs sovas (även om jag ibland vaknar ändå för att hon sitter och kliar sig eller floppar så hela sängen skakar 😂) och att man bara får vara jobbig när det är morgon (8-9 tiden).

[Tismon]
1

#151: Jag vill bara pussa hennes lilla söta panna jag gråter hon är så söt 😭

Maleficum
1

#152: Jag också och ibland tillåter hon det till och med ;) Men hon är väldigt antigos när hon är uppe i sängen (tyvärr).

[Tismon]
0

#153: Meeeen busiga ninan då! Det är ju sängen som är gostime!

[Tismon]
0

Även om det är en sorglig situation med de 4 kaninungar som akut måste omplaceras så ser jag lite fram emot att ha kanin igen. Det var sålängesen och så mycket misstag som jag gjorde på den tiden (mina 2 första hade jag när jag var kanske 11-12… min tredje var jag kanske 15… alla 3 förlorade jag för tidigt) jag hoppas att jag kan göra rätt för dessa ninorna. Kommer bli svårt att välja vilka jag ska behålla de är ju alla så fina!

[EM_L]
1

#155 Kan inte allt annat än instämma! De alla är så charmiga och söta på bilderna så kan inte vänta tills jag får träffa dem 😍 Kan inte heller hålla mig tills jag får träffa dig å Bismo, Honey och fiskarna xD

[Tismon]
1

#156: Du får hjälpa mig välja 😂 Ska bli skitkul att träffa dig! Bismo kommer nog bli överrusad med glädje. Honey är alltid smått skeptisk i början men ge det 10-20m så stryker hon sig mot dig sen 🙂

[EM_L]
1

#156 Som om jag ska lyckas att välja 🤪 Hahah tur att jag ändå är van vid överrusande glada hundar sedan mitt jobb på hunddagis. Vi får se 😜

flocken
0

Äntligen fredag.
Vilken vecka.
Jag har jobbat 12 -13 timmar/ dag. Egentligen dygnet runt då en dagishund sovit här hela veckan.
Mannen har oxå gjort det.
Så tyvärr har jag fått ta hela hushållet själv + barnen.
Min kropp fixar inte detta. Så nu när jag blir ledig kommer den xtrema värken.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#159 Ja du har haft en tuff vecka
Hoppas att din helg blir bra <3

En annan ska jobba hela helgen, så ingen ledig helg

flocken
0

#160: ska bara vila.
Åka o bada är tanken.

…………………………………..

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer