Era kaniners smeknamn!
Tänkte att det kunde vara kul att ha en tråd där vi samlar ihop våra kaniners smeknamn 😉
Själv har Bevies rätt så många såsom…
Bevi
Spraller rappa
Damntroll eller damnvippa (går alltid under bord och ytor där det är dammigt)
Gulletrollet
Sötisdjävulen (alla hyfs han hittar på alltså 😂)
Sötnosen
Gullet
Bevis Frond (Hans namn kommer från början från den artisten).
Och så många mer namn ett kärt barn kan ha!
När Moira kom till mig hade hon inget namn så jag kallade henne Bebis (gör det fortfarande) innan jag hittade ett passande namn till henne. Brukar även kalla henne Morris (speciellt när jag ropar på henne) vilket är rätt passande då hon har en del humör och grymtar ljudligt när hon är missnöjd över något 😂
Har dock råkat säga Mira till henne också då det är vår hunds namn (kanske inte det smartaste att ha så lika namn på två svarta djur).
Wulfe kallades Killen innan han fick namn men brukade ofta kalla honom Woffi.
Kenzie (stamtavlenamn Nimbus Up) brukade jag kalla Kenziepens, Kenz och ibland blev det helt fel och jag sa Fjant till honom (en hund han växte upp dem och var hans bästa kompis).
Lupin kallade jag ofta Lupibus och min dåvarande sambo kalla honom Dumbo (han var inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så men han var min lilla teddybjörn).
Nymphadora kallades ofta för Nymphen eller Nymphisen och dåvarande sambo kalla henne Gnago för hon älskade att gnaga på saker och gjorde allt för att leta rätt på sladdar att gnaga på! Brukar säga att hon fick Lupins smarthet för hon var en klipsk liten fröken, en utbrytardrottning.
Dafne (Lupin och Nymphadoras mamma) kallade jag Dafnepaff och av både mig och dåvarande sambon även Aggro (bestämd fröken som kunde knorra och boxas när hon var missnöjd).
Min första angorakanin Tizzy kallades ofta för Dammråttan, Studsbollen eller Fluffisen.
Min första kanin Lothus minns jag faktiskt inte om han hade något speciellt smeknamn.
Sen såklart så har ju alla blivit kallade för typ sötnos/sötnosen och liknande saker men de är ju inte deras "personliga" smeknamn.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Oj.
Panzar dvv. gamla gubben, tjockis
Madicken : du med långa svansen, skit unge
Fenja vit rödögd rex: spöket, bjässen
Maja: odjuret
Acke: stå still!
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#2 Roliga smeknamn ändå 😂
Kommer ihåg att Mira hade en hel del också.
Mira Maybelline
Miris
Mirisen
Miristrollet
Tjurtanten
Gostrollet
Jag kallar alla mina kaniner för Very Cute och det har börjat blöda över på de andra djuren också 😂
Courage är väl Curre
Clyde brukar jag kalla Kleider
Gråis kallar jag för Den Gråe
Har nog inte smeknamn för de andra.
Bebi, Bebben, Plutten, Plutt och Bävern är några nya som tillkommit för Bevies…