Hur bor era sällskapskaniner?
Har alltid tyckt det varit kul med sådana här trådar så varför inte skapa en ny, fräsch en där vi lägger upp hur våra kaniner har det?
Själv har Bevies varit frigående men nu när han är fylld av risker så får han sin innebur (matplats, och lilla gömsle) kopplad med en liten hage. Ytan blir 1005151 på inneburen + 1306090 på hagen + lite extra yta under mitt skrivbord.
Bilder kommer senare då jag behöver slänga i lite roligare grejer samt slänga in hans kartonghus.
Tuss och Skutt bor ute på sommaren, och inne resten av året:D Ute bor de i en stor utebur med tillgång till en hage dygnet runt (hagen är självklart rymnings och rovdjurssäker). Sen släpper vi ofta ut de några timmar om dagen i en större kompostgaller-hage:D Inne är de frigående. Förutom på natten då är de inne i sin lilla hage:))
Mina fem bor i en bod, som är 7-8 kvm.
Sedan hage ute dagtid, nu bygger vi en ny som kommer vara 4,8x2,5 = 12 kvm :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har tyvärr inga bilder men mina kaniner är frigående så deras prylar är utspridda. Men de har en egen hörna med toa, grävlåda m.m. Och sedan har de lite leksaker och gömställen utspridda i lägenheten.
Här är lite bilder!😃Obs. Detta var innan burstädning, det är därför det kanske ser lite sunkigt ut.
Bild ett: övervåningen på buren.
Bild två: Nedervåningen på buren.
Bild tre: rast hagen som de har tillgång till dygnet runt.
Bild fyra: Den stora kompostgaller-hagen som jag släpper ut dem i när jag är hemma.
Bild fem: Stora hagens grävlåda:))
- Redigerat 2022-08-23 15:20 av [Goldie2010]
Den vita är 5 fackare. Uppe 2 fack med plats för 3 kaniner i varje bur.
Nere 3 fack med plats för 2 i varje bur.
Max 4 kg's kaniner.
De blå är för 3-4 kaniner/mamma med kull/ även kaniner över 4 kg
Hagarna bor de i 24/7 hela sommaren.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mina kaniner har ett rum. Ena sitter i bur förstunden medan den fjärde hoppar lös i lägenheten. Samt två lösa i kaninrummet. Den som sitter i bur är en liten unge och hon får komma ut och sträcka på benen, när min andra hona är utestängd på balkongen. De ska bli en grupp senare. Om två veckor ska min hona kastreras för att senare introduceras.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är kanin gården.
Den vita är en 5 fackare med plats för 12 kaniner. . Sen 2 stora blå burar med plats för 3-4 st/ bur beroende på storlek på djur.
5 fackaren är full. 1 blå är upptagen.
Sen hagar på sidorna
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Utomhus
”Hästen är både din bästa vän och din största utmaning - det är därför bandet blir så starkt.”