Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikett: allmänt
Läst 92 ggr
[Tismon]
0

Resa och kanin?

Jag kommer antagligen inte resa de närmasta hundra åren, har knappt råd med att tanka bensin i dagens läge. Men jag blev nyfiken.

Hur gör ni kaninägare om ni vill på semester? Att hitta hundpassare och kattvakt är mycket lättare kan jag tänka. Hur löser ni det?

Maleficum
1

Åker främst till sommarstugan och då följer djuren med (bortsett från fiskarna).
Den enda gången Kenzie, kaninen, inte följde med så fick han bo hos mamma och pappa (då vi tog Mira, hunden, med oss istället).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Tismon]
0

#1: Åh vad mysigt det låter, att åka på "semester" med sina djur 😍

Undra om det finns kanin pensionat 🤔

Maleficum
1

#2: Det finns på sina håll. Har dock dålig koll på exakt vart det finns (bra) såna eftersom jag aldrig varit i behov av det (alltid haft familj och vänner som kunnat passa vid behov även om det oftare är jag som passar andras djur).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

flocken
1

Jag reser oxå bara till stugan. Djuren hänger med. Bil, båt, fyrhjuling.

Tar ibland en weekend för att andas då kommer någon annan o kollar djuren

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
1

Min svärmor med familj kommer och kollar till kaninerna och ger dem mat och vatten, de sköter katterna med.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

• Redigerat 2022-10-22 08:41 av Fridaaaa
Chinesecrestedlover
1

Nu är jag inte ute och reser precis (undviker det som pesten och åker bara bort om jag verkligen måste, haha) men när jag var liten så åkte jag bort varje sommar.

Då tog antingen en kompis/granne hand om djuren eller så var det mormor/morfar (de kom då hem till oss och såg till djuren eller bodde hos oss under tiden). Vid något tillfälle så följde en kanin med (övriga var hemma och passades då av vem det nu var den gången). Alternativt så var någon i familjen kvar hemma…när jag blev äldre så var det jag som blev kvar hemma med mitt "zoo".

Skulle jag behöva åka någonstans nu/vara borta mer än några timmar så är det för det mesta mamma som tar hand om djuren (hundarna då framför allt, men även de andra vid behov…skulle dock bli problem när det kommer till spindlarna, haha).

[Tismon]
0

Ahh, tur att ni har folk runtomkring som kan passa!

Min mamma kunde nog passa vovven men hon är inte särskilt förtjust i övriga djur. Finns ett katthotell i närheten.

Har nog själv ingen lösning 🤔

[EM_L]
1

#7 Lär mig att köra bil så tar jag körkort och dina bilnycklar så kan jag passa dem 😎 Okej men skämt åsido.

Själv har jag ingen som kan passa en längre period för tillfället då jag aldrig åker bort mer än någon dag och då får pappa stå för det.

[Tismon]
0

#8: Aha!

Nä jag åker inte bort heller men tänker att det alltid är bra att ha en plan ifall man skulle resa eller ifall något skulle hända.