Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etiketterjag-och-min-kaninvåra-kaniner
Läst 49 ggr
Maleficum
2

Hoppy Gotcha Day Moira!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Idag är det ett år sedan Moira satte sina tassar hemma hos mig för första gången!

Satt vid datorn och hon låg och sov bredvid mig helt plötsligt kände jag hennes framtassar på mitt ben och jag tittade på henne och sa hej, då skutta hon direkt till soffan och flög upp på soffarmstödet och lade sig tillrätta för att få gos! Kunde sitta och gosa med henne i flera minuter (vilket inte är vanligt)!

Hon har verkligen gjort gigantiska framskutt sen hon kom hit, traumatiserad, nervös och lätt till panik.

Visst är hon fortfarande lite känslig för vissa rörelser och ljud men hon kommer över det betydligt fortare nu (oftast bara några minuter) än i början (då det kunde ta dagar om något skrämt henne ordentligt).

Vi verkar även hittat ett fungerande system för hennes jobbiga päls som funkar för oss båda.
Vi hade tyvärr ett bakslag med transporten för nästan två veckor sedan men hon är redan tillbaka att hoppa in i den när det vankas godis (även om hon fortfarande tycker det är jobbigt när dörren går igen även när det är hon själv som råkat putta igen den).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[EM_L]
1

Grattis! Har varit så kul att få följa hennes resa och blir alltid så glad varje gång hon gör framsteg :D

[Lilium]
1

Grattis! Hon har verkligen blommat ut sen hon kom till dig.

[Undertaker]
1

Grattis! Ni har verkligen kämpat på bra. Är så kul att se hur mycket personlighet som gömde sig bakom den där rädslan.

[Tismon]
1

Gratis lilla Moira, fick hon något gott att äta? 🥰

Maleficum
0

Är så roligt att ha er alla med på resan! Och så skönt att veta att man har lite stöttning under perioderna det känts hopplöst och tvivlen krupit på.

Eftersom hon fått så mycket godis dagen innan (lång transport resa som hon hatar) så blev det lite begränsat men hon fick sig några extra äpplegrenar under dagen (till hennes stora glädje). Hon var lite seg också (antagligen sen resan) så låg mest och sov bredvid mig och ville ha lite gos då och då, fick lite pellets i sitt UFO när hon ville ha lite aktivering. Sen slapp hon ju allt "jobbigt" vi kan ha för oss (pälsklippning mm) såklart så bara en lugn mysdag utan träning.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Lilium]
1

#5: mysigt! Har följt er resa jag med, och följer fortfarande.