Kaninunge - snea framtassar
Under kvällen har jag märkt något väldigt skumt med min kaninunge.
Vi skulle precis lägga oss och jag valde att kika något extra på honom och märkte att hans framtassar är snea… han går normalt, springer och hoppar till helt glatt och verkar inte ha ont alls… men är det normalt att vissa kaniner har snea tassar ?
- Redigerat 2022-11-08 09:02 av [EM_L]
Är det hela tiden eller var det bara just när han satt sådär?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Skulle råda dig att kontakta veterinär för något sådant ifall det skulle göra ont på kaninen som i sådana fall inte visar det för att visa sig svag.
#1: det är hela tiden, jag tog upp honom och kände lite smått men ingenting. Han är som vanligt. Springer runt och hoppar man kan nog säga också att han är lite av en diva. Men tassarna är sådär hela tiden. Till och med när han Står på sina baktassar
Kaniner är väldigt bra på att dölja smärta, du kanske borde kolla upp det. Av erfarenhet kan jag säga som själv har snea fötter (pronation) att det kan göra asont.
- Redigerat 2022-11-08 12:54 av [Tismon]
Kan vara medfött felaktig benställning. Även om kaninen kanske inte har ont nu eller märker av det så ökar det risken för problem senare i livet då belastningen blir annorlunda (ökad risk för trycksår och ledproblem bland annat).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu