Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikettvardags-planer
Läst 47 ggr
flocken
0

Vardagsplaner v1

2023's första vardagsplaner tråd

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
0

Här börjar man jobba idag efter lite ledighet.
På onsdag har jag massage.
Jag ska fortsätta lära känna de nya kaninerna, Ragnar och alfons.
Kommer ha lite xtra barn som sover här i veckan.
Först en kompis till 10 åringen.
Sen torsdag- lördag en väninnas snart 18 åring som har stora problem med psykisk ohälsa. Då hans mor ska åka iväg med lillebror får han vara här.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Maleficum
0

Jag ska fortsätta klippa på Moira. Hennes päls har varit så fin i flera veckor fram tills några dagar sen när den från ena dagen till den andra blev supertovig :(
Hon tycker det är obehagligt när det drar i tovorna så nu kör vi lite klippning varje dag och jobbar oss längre och längre in till huden där tovorna är.
Fick nog bort några igår som inte var så sköna för efteråt gjorde hon små glädjeskutt och hoppa in i transporten för att få mer godisar 😂

Eftersom Mira är här blir det även mer övning för henne att man låter Moira vara hur spännande hon än är och hur gärna man än vill jaga henne. Samtidigt träning för Moira att man inte behöver få panik och springa om Mira är nära.
De har lyckats nosa på varandra under lugna former genom gallret (men som Mira är kommer jag aldrig våga lämna de utan uppsikt tillsammans även om det är galler emellan).

Mira har också varit superduktig med Sixten och har lyckats hålla sig fastklistrad i backen fast Sixten flög mitt framför nosen på henne! Men det var supersvårt! Även att koncentrera sig på att söka är svårt när Sixten är ute ur buren (Mira blev helt slut och sov så gott sen). Mira har verkligen jaktinstinkt delux!

Ska även försöka få till fler bad! Bada in året igår (5 grader i vattnet) och även idag är det lugnt ute så blir ett bad till snart.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
0

#1: Alltid roligt att få lära känna nya individer! Spännande att få höra vad de är för några filurer.
Skönt med massage, det var länge sedan jag var på. Kanske dags att unna sig det snart.
Måste vara skönt att han kan få bo hos er då!

flocken
0

#2: jag tog ett nyårsbad. Glömde tyvärr termometern hemma. Men runt +1-2 kanske.
Jag som för några år sedan knappt badade på sommaren 😄

…………………………………..

flocken
0

#3: jag går på lymfmassage var 6e vecka. Dyrt, men min kropp vill inte fungera utan.

Här är killen lugn. Han vet att det aldrig är bråkigt eller stressigt. Han bara är

…………………………………..

Maleficum
0

#4: Var 2 grader och lite is här vid jul när jag bada. Gången innan var det 4 grader (jag bryr mig inte så mycket om gradtalet men min pappa kan inte låta bli att inte ha med termometer).

#5 Aldrig fått lymfmassage men hört av andra att det kan vara väldigt bra.

Låter ju väldigt härligt för honom! Är ju så skönt att ha en plats där man bara kan vara.

flocken
0

#6: undrar hur man går från badkruka till vinterbadare 😄

…………………………………..

Maleficum
0

#7: Man märker hur skönt det är och hur pigg och bra man känner sig efteråt!

flocken
1

#8: det är väl så. O blir som ett beroende

…………………………………..

Maleficum
0

#9: Verkligen!

Fridaaaa
0

Jobbat hela dagen
Fixade med kaninerna direkt när jag kom hem

Nu ska jag ta en kopp kaffe och bara pusta ut.
Så tråkigt väder

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
0

#11: har gått milen under jobbet. Nu vill mannen gå ut och gå.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#12 Bra jobbat.
du går inte för lite om dagarna i alla fall

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Här har vi Ragnar.
Rexhane med en skvätt holländare.
Så snygg och rejäl

…………………………………..

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla alfons ca 1,5 år.
Upphittad ute

…………………………………..