Sällskapskaniner iFokus

Sällskapskaniner

Etikettvardags-planer
Läst 67 ggr
flocken
0

Vardagsplaner v 6

Några planer för veckan?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
1

Igår städade jag till rosa. Inte det enklaste med henne farande överallt
I veckan måste burarna städas ute. Men är så tråkigt vid minusgrader då allt fryser.
Försöker annars inte planera in så mkt då min kropp inte mår bra just nu.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Maleficum
0

Fortsätta klippa tovor på Moira. Den "bra" pälsen börjar komma nu så hoppas på att vi snart är färdiga med tovperioden.

Sen är det snart dags för veterinärbesök och nya leverprover så tränar för fullt med transporten (hon har inga problem att hoppa in och sitta i den men får fortfarande panik när man tar i dörren eller försöker stänga den.

Sen ska jag till medryttarhästen. Imorgon är planen att rida lite mer barbacka. Han har en barbackagjord jag ska testa (aldrig ridit med en sån tidigare men är ju bekvämt att kunna ha en vojlock så man inte blir så skitig och hårig i rumpan).
Om det känns bra så kanske det blir barbacka på lördag också när jag ska rida ut med kompisen.

Får se om jag har orken att klippa Mira också (om hon är medgörlig med tanke på att hon löper just nu) någon dag.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

flocken
1

#2: så tråkigt att hennes päls inte blir bra, utan fortsätter tova sig.

Vad är det för häst?

…………………………………..

Maleficum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3: Ja, är väldigt jobbigt att den inte blir bättre :( Men tror jag börjat klura ut den lite. Det verkar som att underullen börjar växa innan den gamla pälsen är redo att fällas och tovar sig då direkt vid huden. När sen täckhåren börjar växa så blir det mycket bättre och pälsen tovar sig inte (förrän det börjar närma sig fäll period igen) så hoppas vi kan få in en bra rutin där jag lär mig när pälsen är på väg att vilja växa så jag kan klippa ner redan innan (vilket jag inte han nu utan pälsen var superfin i flera veckor och sen över en natt kom tovorna) och förhoppningsvis slippa de värsta tovorna. Just nu verkar det iaf främst vara tovor i armhålorna och vid knäna, resten verkar rätt fint just nu (peppar, peppar. Är riktigt jobbigt när det blir tovigt runt halsen).

Det är en Islandshäst :) Ägaren hade inte tid att åka ut idag så fick frågan om jag ville dit så har precis kommit hem efter en härlig barbacka tur :) Får se då vad jag gör imorgon om jag kör barbacka igen eller något från backen (beror nog lite på om någon annan är där och ska ut som man kan hänga på).
Han gillar att rulla sig efter han fått gå tillbaka i hagen :)

• Redigerat 2023-02-07 16:52 av Maleficum
Fridaaaa
0

Jobbande
Lymfmassage imorgon
Städning hos kaninerna på torsdag

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
1

#4: jag saknar hästarna något fruktansvärt. 16 år sedan jag red sist o tror inte jag vågar igen. Känns som en del av mig saknas

…………………………………..

flocken
0

#5: får se när jag städar här. Försöker göra det på fredagen. Men hänger på vädret

…………………………………..

Maleficum
0

#6: Kan förstå det! Jag vet inte vad jag skulle göra om jag inte kunde hålla på med hästar och rida! Är verkligen så tacksam för att jag kan göra det och att jag fått denna chansen att få ha "egen" häst några dagar i veckan (har inte råd att ha en helt egen häst tyvärr).

Fridaaaa
0

Saknar med ridningen. Men finns inte tid eller ekonomi för det

flocken
0

#8: ibland kommer tanken att försöka. Men vet inte ens om jag kan sära på höfterna så jag kan sitta på ryggen. O skulle jag åka av så kan jag hamna i rullstol.
Men bara att lunka i skogen…
Jag som haft egna hästar, jobbat i travstall och varit på stuteriet och försäljnings stallet hästak

…………………………………..

flocken
0

Redan torsdag.
Utvecklingssamtal med yngsta sonen i em.

…………………………………..

Fridaaaa
0

#11 Lycka till

Snart helg dock jobbhelg för min del

flocken
0

#12: vi har tänkt ta Kalmar på lördag. Gå ut o äta.
Sen ska mitt hår fixas. Under kvällen tänkte jag dricka bort min värk 🙈🥂

…………………………………..

Fridaaaa
0

#13 Mysigt ändå att komma iväg så
Värken - ja den önskar man att man kunde trolla bort

flocken
0

#14: micke har pratat om att han vill ut o äta. Så kan vara trevligt att komma iväg lite

…………………………………..

Fridaaaa
0

#15 Ja det är det, man behöver det ibland

Maleficum
0

#10: Verkligen jättetråkigt att vara i ett sånt läge :( Tyvärr kan ju saker hända även med den absolut snällaste hästen och med risken för de konsekvenserna så förstår jag att du inte vågar testa :(

flocken
0

#17: min dröm är att i framtiden få köra lite. Den dagen jag inte jobbar 24/7.

…………………………………..

flocken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Eftermiddagen bestod av burstädning och ta emot en ny kanin. Välkommen lilla Petter

…………………………………..