SĂ€llskapskaniner iFokus

SĂ€llskapskaniner

Etikett: helg-planer
LĂ€st 44 ggr
flocken
0

Julhelgen-23đŸŒČ🧑‍🎄

Det kÀndes inte rÀtt att skriva helgplaner.
Nu Ă€r det Ă€ntligen julhelg ❀
Alla har sina egna traditioner.
SĂ„ hur kommer er helg se ut?

..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
0

Idag har jag bara en dagishund sÄ ledig.
Ska baka lussebullar och hoppas att denna omgÄng blir bra. Göra rödbetssallad. Första gÄngen egen.
PÄ lördag ska vi runt och lÀmna julblommor. PÄ em ska familjen ses och Äka till kyrkogÄrden. SvÀrfars födelsedag. NÀr han levde hade vi alltid kalas. PÄ kvÀllen uppesittarkvÀll.
Julafton börjar inte förrÀn efter 14 hÀr.
Först tar vi det lugnt. Sigge mÄste ute o gÄ.
Det sista pysslet med inredning

..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Fridaaaa
0

Idag ska jag inhandla det sista.
Imorgon blir det jobb men fÄr sluta 13.30 istÀllet för 16, sÄ Àr skönt.

PÄ julafton ska vi först till sambons storasyster och trÀffa hans sida dÀr och sedan pÄ kvÀllen till mina förÀldrar och fira jul. Vi blir inte sÄ mÄnga, rÀtt skönt.

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Maleficum
0

Ska rida lördag och söndag. För övrigt ska jag bara vara hemma med djuren och ta det lugnt (djuren har fÄtt presenter av min bÀstis sÄ dem ska öppnas men annars firar jag inte jul).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

flocken
0

#3: jag Àlskar julen. Det med att fÄ julstress finns inte. Njuter varje sekund. Framförallt allt nÀr jag fÄr gÄ hemma och pyssla

..

Maleficum
0

#4: HĂ€rligt!
Jag började ogilla julen vÀldigt tidigt. Men tror mycket beror pÄ att sÄ mÄnga i min slÀkt ocksÄ fyllt Är runt jul sÄ det har kÀnts som att man trÀffat slÀkten konstant i en veckas tid runt jul för att Àta och fika (och mat och vara social har aldrig varit nÄgot för mig) och vi alltid varit sÄ mÄnga (med miljoner paket som tar evigheter att dela ut och öppna och nÀr jag var ung fick jag och mina tvÄ tjejkusiner alltid samma saker sÄ inte speciellt spÀnnande att öppna paket om de andra redan öppnat). SÄ för mig Àr det skönt att slippa allt (dock sÄ fixar jag julklapp Ät min brorsdotter men det Àr ett undantag).
SÄ för mig har det bara blivit förstÀrkt med massa negativa upplevelser. PÄsken dÀremot tycker jag mycket bÀttre om (troligen för att vi ofta var i sommarstugan dÄ med bara familjen och hade lugn och ro).

flocken
0

#5: dÄ Àr det inte sÄ konstigt.
Vi hade vÀldigt bra jular nÀr jag var barn.
Sen som vuxen blev det oerhört tufft nÀr vi förlorade vÄr dotter. Jag klarade inte av att fira jul.
Samtidigt var vi hos mina svÀrförÀldrar. Fick alltid dÄligt samvete över att familjen inte var samlad, att vi inte var hemma. För pÄ nÄgot sett kÀndes det som att vi lÀmnade henne sjÀlv hemma trots att vi bara har ett foto kvar.
Men de senaste Ären har vi varit hemma hos oss och jag har kunnat koppla av

..

flocken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten barbacka tur pĂ„ tinna 🐮

..

Maleficum
0

#6: Skönt du kunnat hitta tillbaka till glÀdjen med julen!